Gisledagarna, fortsättning

Ursäkta förseningen i uppdatering här. Har fotat och fotat med min fina mobil och har därför lite roliga bilder att lägga upp, för att illustrera texten litegranna. Kan börja med att berätta om lördagen. Började dagen med att sova så länge jag kunde. Vilket tyvärr inte blev speciellt länge, men i alla fall. Skönt att kunna ta en dag off, så att säga. Sedan strosade jag ner på marknaden, handlade mat och sedan hem igen. Sedan ombyte och strosa ner för att titta på karneval och stuff. Det hela drog ut lite på tiden, så jag kilade runt och träffade Regina, bossen. Hon verkade nöjd med mig och det var ju helt fantastiskt. Fick lite beröm av Vartan också, så då var dagen bara fin. Sedan hittade jag en bra plats att observera karnevalen. Kan berätta göatt karnevalen består av alla treorna som ska ta stundenten, de får under ett helt år planera och så. De ska visa upp ett bra tema och med snyggt utvalda grejor, och sedan ska en jury (i år med Nordman med) bedöma det hela, och den som vinner får 10 000 att skänka till välgörenhet, och det ska innan det bestäms vem som vinner hållas ett tal från respektive klass, för att berätta vad pengarna i så fall ska gå till.

Jag hittade som sagt en bra utsiktsplats, uppflugen på en stenstolpe, lutad mot ett träd. Hade bra utsikt över karnevalen och även över brandmännen som satt på en brandbil, bara några meter bort. De skulle hålla koll på karnevalen och också antagligen bara ha en trevlig stund. Men då plötsligt fick de ett larm och jag fick, något roat och oroat samtidigt, se de heta (höhö, humor Petra) brandmännen klä på sig i turbofart. Var tvungen att ta en liten bild, här kommer den!
image156


Sedan framåt kvällningen kom Pär och hans polare Daniel hit, för att följa med mig hem till Elin, min elev. Dit vi gick, till de båda pojkarna oerhöra fruktan, det tog säkert 45 minuter att gå. OJ vad långt, eller hur? Jag tycker i vilket fall att det var väldigt skönt att promenera en sväng. Sedan, efter att ha diskutera både det ena och andra med Elin och hennes tokfulle pojkvän Dennis och hans polare så bestämde vi oss för att gå till parken där Brolle skulle spela i öltältet. Han kom igång när det var massor av folk där, och eftersom jag var tokberusad (tyvärr :() och hade skoskav stod vi bara utanför coh kollade när han körde några av sina låtar. Fick höra i efterhand att Elin och hennes kompisar fått efterfesta med Brolle, aaaavundsjuk! Hennes syster, som är riktigt söt, hade tydligen suttit i hans knä när dom åkt bil nånstans... Är lite avundsjuk som sagt, är nog lite latent förälskad i Brolles sångröst i alla fall.. undrar om jag skulle ha berättat att Pär kallar honom för Bryllo, haha. Nej, tror inte det va?

Kommentarer
Postat av: josse

Är inte han typ förlovad med Elin Lanto eller vad hon heter? petra om du hade haft bild på det här hade du kunnat sälja det dyrt till aftonbladet ;)

2008-06-05 @ 08:13:02
URL: http://skywise86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback