Vilken helg!

Puh, skönt att vara tillbaka på jobbet efter en ansträngande helg... för det är ju så det brukar låta, right? Eller.. njae...

Helgen har varit helt hysterisk! Hunnit med otroliga mängder saker, ska se om jag minns allting.

Först i fredags så inleddes ju kvällen, väldigt trevligt, med fest hos Frida. Var det gamla vanliga tjejgänget och några kompisar till Fridas iblandpojkvän Dennis, mycket trevligt. Jag hämtade upp Josefin inne i stan direkt när jag kom körandes från Gislaved och vi åkte hem till mig för att göra iordning ett kort som hon påbörjat, som ett litet kollage med bilder på Frida från förr. Mycket roligt och trevligt på kvällen, jag var nykter (!) så jag drog mig tillbaka ganska tidigt, efter lite språkande med en kille som heter Andreas och som var ytterst rolig i sitt eviga bytande av dialekter (när han pratade med mig började han nästan prata stockholmska). Sedan åkte jag hem, i säng och upp tidigt morgonen efter, och hjälpte mamma att ta stallet. Saknar mina hästar så otroligt! Och så har vi ju såklart de små sötnosarna, stallkatterna. Mycket, mycket söta är dom, Inge, Matilda och Lennart.

Sedan blev det en tur till IKEA i Kalmar, Rickard skulle få ny säng och jag skulle kolla på lite smått och gott. Mamma och pappa håller ju dessutom på att renovera lite varstans därhemma, så nu köpte de ett golv de ska lägga i gillestugan, riva ut den där äckliga gamla heltäckningsmattan. Så, så här lär det bli (och har redan blivit). Rickard har flyttat ur sitt gamla rum, in i mitt, och pappa har tagit hans gamla. Mamma bor nu själv i mammas och pappas sovrum, Sandra ska flytta ner i pappas kontor som ska flyttas till gillestugan där vi förut hade symaskinerna och Sandras gamla rum ska bli gästrum, dvs mitt när jag kommer hem. Enkelt va? ;)

I vilket fall, jag hann med att fixa en massa bra-att-ha-saker. Skoställ, hatthylla, gardinstång och gardin till sovrummet, lampa till hörnet i vardagsrummet, magnetlist till mina knivar (äntligen!), och en massa annat smått och gott. Har bestämt mig för att ha lite gammeldags nästan moulin rouge-känsla i sovrummet. Ska nog försöka få tag i en ljuskrona att ha i taket, men det får bli ett senare projekt.

Sedan hämtade vi syster hos hennes pojkväns pappa i Kalmar, och begav oss hemåt. Då började tiden plötsligt tryta vi hade bara hyrt släp till tre. Tjugo i tre anlände vi hemma och började springa med paket med golvlister, kassar samt Rickards säng. Allt i halv storm, med sjöblöta grejor eftersom det spöregnade. Så, när vi var klara var vi kalla, blöta och förbannade. Satte kort därefter igång med att slinga mammas utväxt och sedan klippa både bror och pappa. Puh, redan där hade dagen kunnat sluta. Men, icke. Efter det begav jag mig till Febe för en stund skitsnack och sedan skulle vi in till Växjö till Smålands Museum, det var kulturnatt. Så, vi gick runt på samtliga utställningar och tittade sedan på en dansgrupp (tror de hette Trotto) som dansade 1700-talsdans i tidsenliga kläder, sjukt vackra! Så, nu har Febe och jag tummat på att sy varsin korsett och klänning med krinolin. Funderar på färg och utsmyckningar och sådär, men det får bli en korsett först.

Efter det, hem så att jag var hemma vid ungefär elva. Satte mig med RAMP-papper och skulle göra klart bokföringen för att försöka få ordning på det hela, snart årsmöte. Drog över lite för länge tyvärr, menmen. Sedan, upp tidigt söndag morgon, för att släppa ut hästarna och mocka. Upp vid halv sju, ut dit, hem vid åtta, sedan sov jag till elva. Tror det behövdes! Sedan rände jag runt hemma till tre när Amanda och Niclas kom (var för sig alltså)och jag slingade och klippte hennes lugg. Mycket tjusigt, hon har ju gjort dreads i det andra håret. Massa snygg är hon!

Sedan när vi var klara med det tog vi en promenad alla tre och därefter for jag och Amanda och även syrrans kille Oskar runt för att så småningom köra in till stan. Sedan lämnade jag av dom, for till Alvesta för att klippa Pär, en polare jag lovat fixa länge. Där bjöd han mig på mat och jag klippte honom och det var himla trevligt. Efter det blev det en sväng till Kim och där sov jag i natt. I morse gick vi upp vid klockan sex och jag körde därifrån vid tjugo i åtta någonting. Snabbrunda hem, hämta nyklarna till salongen och nu sitter jag här och bloggar. Weeei. hysteriskt?

Ja :)

Här kommer världshistoriens snyggaste bild på mig, tagen av Josse.image91

Kommentarer
Postat av: Frida

Ja... Dea är en spännande kille=)
Komplex födelsdagskort...=)
Tack för en trevlig fredag kväll. kram kram

2008-01-28 @ 12:25:41
URL: http://fridaandersdotter.blogg.se
Postat av: Josse

Haha herregud jag blev trött bara av att läsa allt :P
Skönt att hinna med mycket men jag kan förstå att du är trött på veckorna efter jobb + sånna helger ;)

Jättefina klänningar, om jag någonsin får en massa pengar över så ska jag nog beställa en sån klänning tror jag istället ;)

2008-01-28 @ 12:55:47
URL: http://skywise86.bilddagboken.se
Postat av: Lukas Altinell

Jisses vännen! Hur hinner/orkar du? :O ojoj.. Kramar

2008-01-28 @ 16:34:27
URL: http://www.altinell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback