Utmattad

Nu sitter jag i soffan, utpumpad. Antagligen mer psykisk än fysiskt egentligen, Ullared har ju en tendens att suga musten ur en. Sitter här i nyinköpta mysstrumpor (fan vad skönt det är), galet läckra i blått. grönt rosa och lila och prydda med en liten groda längst upp. Mycket söta. Hittade även två par tränings/mysbyxor som sitter som en smäck, assköna. Så, de svarta har jag nu på mig.

Nu sitter det säkert nån kille därute och tänker "vaddå, sitter bruden och tycker synd om sig själv, väljer man frivilligt att springa runt på Ge-Kås i några timmar så får man väl skylla sig själv." Nu är det så att det inte alls var så, pilutta er! Jag hade faktiskt lyckats klanta mig, genom att vara alldeles för lite påläst. Eller snarare, felinformerad kanske är ordet. Jag hade kollat med bekanta om öppettiderna, och alla sa att de har öppet till åtta. Bra, tänkte jag, och körde från jobbet cirkus tjugo över fyra, med en timmes bilfärd till Ullared. Men vad ser jag när jag kommer dit, tjugo över fem? Öppet till klockan sex...

Då tog det eld i baken på unga fröken Vesterlund ska jag säga er. Ut ur bilen med hjärtat i halsgropen, iväg efter vagn, halvrusandes in i varuhuset. Tog några djupa andetag innanför dörren, försöker prioritera vad som är viktigt respektive inte viktigt på den lilla listan jag hade. Konstaerade att det mesta var viktigt och iväg bar det. Konstaterade snart att någon klädprovning skulle det inte bli fråga om, och egentligen var det nog det bästa. Notan sprang iväg så att det räckte i alla fall, haha.

En massa städ- och förbrukningsgrejor blev det i varje fall, borde klara mig ett tag nu. Jag hittade t.om. en liten söt dammvippa, haha. Ett måste ju! :)

Så... det blev väl inte riktigt som jag tänkt mig, men ändå väldigt bra. Sparade nog både tid och pengar såhär, haha.

Nu ska jag mysa lite mer, har en kopp te som väntar plus att det står lite levande ljus på bordet och lyser mjukt. Helt enkelt en härlig dag :)


Kommentarer
Postat av: Christina

Jag förstår inte varför folk tycker att det är så kul att shoppa :P Du är helt enkelt lite småtokig som tycker om att springa runt i en affär i en timme och göra av med pengar ;) Kram påre!

2008-01-17 @ 08:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback