Pms

Jag tror att jag och min kropp äntligen har börjat förstå varandra. Har, som ni som läser ofta vet, varit lite halvdepp på sistone och det var, precis som jag trodde, pga att mensen var på gång. Så, nu har jag börjat få ökad förståelse för hur jag fungerar. Det är roligt, men kämpar så hårt för att fungera på ett sätt man vill, men det viktigaste är väl egentligen motsatsen, att förstå sig själv och anpassa livet efter en själv. För, jag menar, vem kan påverka mitt eget liv om inte jag själv?

Bra vecka den här veckan, stolt över mig själv. Igår på coren insåg jag att jag orkar typ SÅ mycket mer än jag tror, man ser Therese (ledaren) göra en övning och tänker att "SHIT, det där kommer jag aldridg orka". Sen försöker man och det är skiiitjobbigt.. men det GÅR. Nog att jag skert blivit lite starkare redan, men annars tror jag att det mesta sitter i huvudet. Har varit lite dålig vissa stunder, känt att "vaddå, det spelar väl ändå ingen roll hur mycket jag tränar nu, det är i långa loppet det måste göra skillnad iaf." Men, sedan inser jag ju att jag måste hålla fast vid det här för att få resultat. Sedan har jag lovat mig själv polly nu i helgen och det får det att vattnas i munnen bara när jag tänker på det, haha. Choklad är min drog och jag älskar den!

Läste i metro (plockade med mig en hem på morgonpromenaden idag) att danskarna är lyckligast. De som röker, dricker, äter fet mat och socker så att det borde spruta ur öronen på dem. Men ändå är de lyckligast. Kan det ha att göra med att de nuter av tillvaron och unnar sig det de vill ha? Jag får väl erkänna att jag mått som bäst de perioder i mitt liv när jag känt att jag inte behövt hålla igen, men så fort det blir skuldkänslor inblandade i ätandet så kan man ju inte slappna av riktigt.

Vilken röra. Jag hoppas att jag lyckas reda ut allt det här.
Nu måste jag röra på mig till jobbet!

Kram :)
image86
KÄRLEK!!!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Förstår hur svår det kan vara ibland att hålla sig i från frestelsen, speciellt choklad som nog är de flesta kvinnors drog. Men det är bara att stå på dig, du har ju klarat dig bra hittils. Själv brukar jag äta vindruvor eller någon annan god frukt när suget sätter in på riktigt, kanske något för dig med? kram på dig!

2008-01-18 @ 10:14:34
URL: http://blueelefant.blogg.se
Postat av: Lukas Altinell

Hej sötnos! Saknar dig! Vi har ju inte pratat på ett tag! :( Jag hoppas du mår bra, trots att livet åker bergochdal bana ibland! Vi måste höras snart! Puss

2008-01-19 @ 01:52:48
URL: http://www.altinell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback