Breakfast at Tiffanys

Jag skulle vilja ha en riktig ordentlig finfrukost, modell hotellfrukost. Vore härligt, speciellt om man slapp laga det själv. Idag gick jag upp tidigt för att hinna laga mat till lunchen idag, imorgon och på fredag. Jag vet inte vad ni tror, men jag kommer kanske vara något less på pasta med tomatsås på fredag. Vi får se.

igår kväll när jag kom hem från träningen (sjukt skönt med aerobics för övrigt!) tog jag först en dusch och sjönk sedan ner i ett lagom varmt bad där jag slappnade av lite, scrubbhandskade mig och bara.. njöt. Underbart, sedan var det bara till att krypa i nattlinnet och ganska tidigt ner i sängen. Mycket skönt.

Nackdelen med mig är bara att det inte riktigt funkar om jag försöker lägga mig med blött hår. Så, idag har jag en frisyr som skulle göra Marticia Addams grön av avund och den gör mig ungefär femton cm längre. Mycket stilfullt skulle jag säga, haha!

Idag blir det nog så att jag får åka lite tidigare från jobbet, ska åka till Snålänningarnas mecka Ullared och shoppa, och slappa, lite. Blir nog att jag åker ensam och det kan nog bli ganska skönt att gå i sin egen takt. Jag frågade Kirsi om hon ville hänga med, men jag vet inte om det blir så. Vi får se helt enkelt.

Usch vad tiden går fort på morgonen! Tycker inte att det var så länge sedan jag gick upp, men det är nu över två timmar! Se vad lite matlagning och städning/diskning kan göra, haha. Jag hittade en påse ruttna morötter (!!!!) i skafferiet och det gjorde att jag fick städa lite mer än jag hade planerat. Sjukt vad äckligt det blir när frukt och grönt blir gammalt. Vilket påminner mig om hur rolig Gäd är ibland. Jag frågade henne hur frukten på Lidl här i Gislaved brukar vara, om den är fräsch och så, varpå hon svarar "jadå, för det mesta. Lite rutten ibland kanske, men oftast ok." Jag skrattar bara jag tänker på det, hon uttrycker sig så kul. Eller, en kund som hon beskrev som "lite handikappad", visade sig vara en kvinna i rullstol, som knappt kunde hålla upp huvudet och hade personlig assistent och annat med sig. Ja, lite handikappad kanske var ordet... haha.

Nu ska jag titta lite på ett fiskeprogram där en engelsk fiskefantast beundrar Sveriges vackra natur, han beskriver det som paradiset. Rätt roligt att höra hur någon utomlands ifrån berömmer Sverige.

Förresten, vill skicka en stor KRAM till min kära kusin Amanda, hoppas att du mår bättre nu!

Kommentarer
Postat av: Josse

Ooo Ullared....var där i nov och det var myyycket folk men oj vad roligt :D
Hade jag haft pengar hade jag gärna följt med :D
Men det gör inget att man åker ensam, för då går och handlar ensam ändå, tar bara med dig lite bra musik så löser sig resten =)

2008-01-16 @ 12:32:12
URL: http://skywise86.bilddagboken.se
Postat av: Amanda

Aww tack för kramen sötnos! mår mycket bättre idag :D

2008-01-16 @ 21:43:17
URL: http://queenpanda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback