Tillbaka till verkligheten 2

Ja, nu är det snart dags att packa ihop här och bege sig mot Gislaved igen. Har varit otroligt skönt att ha lite långledigt, nästa helg blir det dock värre. Bara söndagen helt ledig, men det går nog bra. Får besök av en Skinny på fredag och han stannar till söndag, trevligt! Var inte igår jag träffade honom, kan nog bli roligt!

Vad komiskt, det fanns en tid när jag åkte bort hemifrån en massa för att jag var uttråkad här. Nu tycker jag att det är skitskönt att vara här hemma och bara softa... Hemma i  Gislavedär det alltid en massa som ska fixas, konstant dåligt samvete ungefär. Har en garderob med papp och returflaskor jag borde fixa med, det ser sådär fint ut... Tack Gud för att jag fick så många garderober, haha.

Igår var jag, efter bowlingen, iväg till Maria Lindell och klippte henne. Daniel, hennes son, hade lånat henne som barnvakt så hennes barnbarn Saga, 1,5år, var där. Sjukt söt liten tjej, väldigt liten dessutom. Hon inledde vår bekantskap genom att ge mig ett lypsyl, haha, och mina skor sedan när jag skulle gå. Det har börjat bli lite läskigt, tycker nästan att det är lite mysigt att hålla i ett barn. Menar, jag, som aldrig skulle ha barn? Det har nog förändrats nu, men till vilken nytta? Har ju ganska begränsade möjligheter att skaffa en liten nu, haha... Och jag vill nog ha liiite mer stadga i mitt liv tror jag!

Nej, inget mer barntjat igen... Måste bara hålla med Amandas (queenpanda.blogg.se) sista inlägg, Christer Sjögren vafan? Hans bakgrundsdansare var sjukt fina (vilka kläder!) men låten och Christer själv... Nej nej nej, han får inte gå vidare för då tänker jag banne mig emigrera till Finland! Mina favoriter var ju Poodles och e-type, men det är bara för att det är mest min musiksmak. Tjejerna som sjöng att de ville stänga in sina gamla ex i en bur på vinden var... intressanta. Återigen bevisas det att man inte behöver vara duktig för att man är snygg. T.om. jag sjunger tusen gånger bättre än dom eländena! Amy Diamond är dock helt ok, hon är ju inte så himla gammal... Starkt att gå in och göra det där, hade aldrig pallat det tror jag.

Nu ska jag gå och spela och sjunga lite, se om min morgonrisiga röst vill vara med.. sedan packa ihop allt, åka till stallet och ge pållarna hö och sedan in till stan. Börjar jobba klockan tre, känns rätt lagom måste jag säga. Tre timmars jobb, jag tar det!

image103
Återigen är det bevisat att gammal är äldst! Men den här gången är det ta mig fan inte positivt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback