Alla hjärtans dag

Slog upp ögonen för ungefär en timme sedan, och vad ser jag? En vackert tonad soluppgång bortom hustaken man ser från mitt sovrumsfönster. Under denna timmn jag nu varit vaken har jag diskat, fejat, städat och fixat, egentligen tråkiga saker, men jag är på topp! Solen strålar i skrivande stund in igenom mitt vardagsrumsfönster och det är inte ett moln på himlen. Visst, man ser att här inte direkt är så städat som det borde vara, men hey! vad spelar det för roll? Bättre lite skit i hörnen, än ett rent helvete, som de kloka säger.

Ni läste ju mitt senaste inlägg igår, och då var jag arg. Märkligt nog har jag precis motsatt sinnenstämning idag, det känns som att jag just nu skulle kunna göra allt. Jag måste ju i och för sig se hur det går på jobbet idag, det brukar ju också påverka humöret mer än något annat.

Jag läste om den ursprungliga innebörden av alla hjärtans dag, eller Valentindagen som den egentligen heter. Tydligen var det en munk vid namn Valentin som för en himla massa år sedan började viga, kära unga par... och då blev påven förbannad och dömde honom till döden. Valentin skickade då ett kort till sin älskade (vilket är underligt att han hade en då han var munk) som han undertecknade med "din Valentin."

Rart, inte sant?

Idag ska jag göra mitt bästa för att sprida lite kärlek bland kunderna, hehe. Funderade på att typ rita ett hjärta i pannan eller något, men det kanske skulle kunna uppfattas som lite extremt, vad vet jag? ;)

Så, massa kärlek till alla er som läser här! Hoppas att ni har en riktigt underbar dag, för det ska banne mig jag ha!

image104

Ps. http://www.metro.se/se/article/2008/02/13/17/4853-57/index.xml (det står ANDERS med stora bokstäver en bit ner, åtta rader nedanför det... läs och ta åt er :) Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback