Julklänning

Så, nu är mitt hemliga projekt klart. En julklänning, egendesignad. Eller ja, självmodifierad ska man väl säga. Jag köpte faktiskt en färdig klänning, som jag tyckte var en bra grund och som jag sedan pimpade upp lite grann.

Så, att börja med: 


En enkel, svart klänning som gick strax nedanför knäet på mig. 

Min idé var att skapa en rosett med rött sidenband fram, någon form av axelband i ett transparent tyg och en underkjol i röd tyll. Lite babydoll/50-tal. Så, här följer nu resultatet!








Det jag gjort, i ordning:
1. Sytt in klänningen ca 5cm i sidosömmarna på vardera sidan. Jag vill inte ha en FÖR mycket gravidklänning.
2. Fäst ett rött sidenband under bysten och skapat en rosett mitt fram.
3. Satt i en dragkedja i sidan (det blev lite för tight utan... klänningen var stretchig bak i ryggen, men det funkade inte längre när sidenbandet kom dit).
4. Sytt korslagda, breda axelband av ett transparent, svart tyg med broderier på.
5. Sytt upp klänningen drygt en decimeter i nederkant, samt kantat med det svarta transparenta tyget.
6. Slaktat en gammal kjol och sytt på rött tyll, i fyra lager. Voilá!


Och ja, det stora paketet på golvet framför mig är till mig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

va söt den blev, jag måste dock säga detta. Det var en ledsen gran detdär haha :D

2008-12-21 @ 23:03:32
Postat av: josse

Skisnygg klänning! Precis min stil :D

2008-12-22 @ 12:43:52
Postat av: Febe

Snyggt!!!!

Villken enorm förbättring av klänningen!

Men jag måste nog instämma i att det var en lite tanig granstackare.

2008-12-22 @ 18:27:11
Postat av: Bunny

Fin klänning, och va snygg du är i håret ;)

2008-12-22 @ 20:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback