Julen i antågande!

Vad underbart det är när julen närmar sig.. härhemma är julgranen klädd, ljusstakarna stadigt placerade i fönstret och köket väldoftandes av en hyacint jag inköpt. Galet, det blev visst jul i år också. Nästan samtliga julklappar är ordnade och till och med Pär verkar vara i stämning. Har lyckats få honom till det mesta han egentligen sagt nej till från början. Typ.. riktig julgran. Att jag skulle få slå in hans paket åt honom och dessutom lacka dom. Baka julgodis (han har faktiskt ätit det med väldig entusiasm, jag är lite förvånad!)

Jag vet inte varför, men varenda jul de senaste åren har det börjat ploppa upp en massa extensiella frågor i mitt huvud. Hur bra man har det, men att man skäms lite över det. Funderingar över att man faktiskt lever, och att man alltid lever på en skör tråd. För ett år sedan exakt började göra-slut-raiden bland alla mina vänner. Tror fyra eller fem par gjorde slut innan jul, mycket märkligt. Samtliga verkar dock väldigt tillfreds med sina liv numera, det glädjer mig så.

Min favoritsång såhär i jultider är Do They Know It's Christmas?. Period. Lyssna på den en gång och skänk en tanke.


Kommentarer
Postat av: josefin

Det här är en tid på året då man ska fundera på hur bra man egentligen har det och vara tacksam, oftast glömmer man bort sånt.



Dagarna efter nyår var mitt liv i kaos men nu när jag ser tillbaka så fanns det ingen annan väg att gå och jag är riktig glad att jag orkade mig igenom det, vi är bäst, glöm aldrig det :D

2008-12-20 @ 16:54:41
URL: http://skywise86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback