Vem i helvete borrar såhärdags?

Alltså... att bo i hyreshus innebär väl att man måste ha lite respekt för andra boende? Jag dammsuger aldrig innan klockan nio på morgonen eller efter klockan nio på kvällen. Jag spelar inte alltför hög musik (oftast) och använder inte borr och stuff som låter. Nog att vaktmästaren är den som för mest oväsen på det här stället (wroooom traktor!), men i alla fall! Det är säkert han som donar nu förresten... när jag tänker efter.

Läste förresten i lokaltidningen här häromdagen att Trasten, mitt område, inte är så jäkla bra. 20% av alla brott som anmäls i kommunen (som har ungefär 30 000 invånare) sker här uppe. Det är sjuuuuukt mycket. Jag har inte trott att det varlt så farilgt, för jag har aldrig någonsin märkt något. Sedan påstår polismästaren himself att han inte har en aaaning om varför det är så mycket oroligheter häruppe. Tja, jag vet! Här är ungefär lika svart som en lakritspuck. Många olika nationer-->många olika traditioner och kulturer--> olika konflikter som legat och  malt lnge--> oroligheter.
 Är det konstigt? NEJ!

Men vad jag däremot tycker är lite konstigt är att dom a) sätter alla olika folk på samma ställe, så det blir lite ghetto över det hela, och b) att Sverige är så otroligt snälla och tar så många invandrare. Jag är icke rasist nånstans, det kan man inte vara här ocihi jag anser fortfarande att alla människor är lika mycket värda, men borde vi inte ordna för oss själva innan vi hjälper andra? Visst, vi har ett tokfint land. Det sociala skyddsnätet fungerar i de allra flesta fall väldigt väl, nästan för väl. Utsugare som snyltar på samhället (jag pratar generellt sett nu, varken om svenskar eller invandrare) kan leva gott på bidrag och a-kassa, och egentligen ha mer pengar (och tid!) än någon som sliter på ett mindre välbetalt jobb. Men ändå jobbar.

Klippte en kund igår, en sjuksköterska på vårdcentralen här. Hon berättade att de ska gå ut i strejk för högre löner den femte maj. Ja, det är fasansfullt att det är så låga löner, absolut. Men gör en strejk egentligen saken bättre? Jag bara undrar. Jag hoppas då att slippa bli sjuk just den dagen, för då vet jag inte vad jag gör.

Annars måste jag bara berätta att jag lyckats med några sjukt fina grejor på jobbet de senaste dagarna! Några färger som blivit grymma, och en permanent jag blev nöjd med. Även ett par klippningar har blivit riktigt bra. Heja mig, jag är på gång!

Imorgon blir det till att åka hem till föräldrarna, och fira pappsen på söndag. Pappa sextio år! Åren går så himla fort, känns inte som att det var SÅ sjukt länge sedan han fyllde 50 (och jag 10 ^^).

Åh... ja... en vidrig sak. Min morfar, som jag inte har någon kontakt med, och min mormor gjorde en otäck sak. I maj i fjol var de med om en trafikolycka (med tre bilar inblandade och sju personer som fick föras till sjukhus), som min morfar tydligen orsakade. Nu har det väckts åtal mot honom, och jag tror att han ligger ganska risigt till. Stackars lilla mormor, hoppas hon mår under omständigheterna bra. Funderar på att ringa, men jag vet inte om jag vågar. Vi får se.


Det var allt! För den här morgonen alltså... Pusshej :)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hon skulle nog bli glad om du ringde tror jag :D

2008-04-18 @ 16:25:13
URL: http://queenpanda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback