Sagan om Gislaveds snålaste människa (tant)

Jag har träffat den. Eller, henne snarare. En snålare människa än vad jag trodde var möjligt. Var på Ica förut, innan min träning, och skulle köpa lite nödvändigheter, mjölk, grönsaker till Fido och sånt. Kom fram till kassan och där stod en.. sak framför mig i kassan. Klädd som en riktig tant, med utstående tänder och håret konstigt uppsatt stod världens snålaste människa. Hon hade köpt några sådana där miiinibitar godis, typ mars och bounty, sådär som bara är en bit. Dessa godisbitar gick in för 3,95, och hon började bråka pga. av det hade stått att dom kostade 3,50. Big deal? Men hon skulle tvunget bråka, och ta med kassörskan för att titta. ORKA. Jag bytte kassa. När jag gick från kassan satt det en otäck typ och stirrade på mig. Och kort därefter, när jag satt mig i bilen kom den snåla människan ut i sällskap med denna karl, snaskandes på sina små minigodisbitar. Usch, vilket par.

Själv har jag varit duktig idag. Promenerade en timme i morse innan frukost och tränade aerobics nu på kvällen. Mycket trevligt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback