Helgerna går så sjukt fort!

Ja, vart tar egentligen tiden på helgerna vägen? I veckorna går tiden långsamt och man kan knappt vänta till helgen, men när det väl är fredag så säger det bara SWOSH, sedan är det söndag kväll. Den här helgen var inget undantag, men också otroligt trevlig. I fredags när jag kom upp till Pär åt vi varma mackor, Polly (jag var jätteglad) och satt i soffan och mös. Blev dock otroligt trött, så vid halv elva nångång gick vi och sov. Det är skönt att träffa Pär, vi pratar så mycket om allt mellan himmel och jord.

Sedan i lördags vaknade vi rätt tidigt eftersom vi sov tidigt, gosade och duschade lite, sedan bar det iväg till NetOnNet för att köpa en ny dammsugare till Pär. Av någon anledning så fanns det inga påsar som passade den hade, så då köpte vi en ny påslös variant. Mycket söt. Sedan åkte vi hem med den, efter att ha handlat mat till kvällen. Vi hade avtalat med Pärs kompis Matthias och hans flickvän Linda att vi skulle grilla på kvällen. Först var tanken att vara hemma hos "oss", men sedan blev det ändrat, så vi åkte dit istället. Men först skulle vi åka till Pärs bror Johan på trettioårskalas och det var även för mig att träffa hans föräldrar, och brodern då förstås. Även hans tjej Anna och hans bedårande son Ludde (två år och blond med blåa ögon) var där så det var spännande. Gick dock bra, vi fick tokgod smörgåstårta och en gryyyymt fin prinsesstårta som gjort syrran grön av avund. Eller iaf tårtan var grön.

Efter kalaset skulle Pär iväg och titta på ens scooter till hans far och undertiden var jag hemma hos honom och dammsög med nya dammsugaren. Den sög X)

Och därefter följde en grymt trevlig grillkväll hemma hos Matthias och Linda, med mig och Linda drickandes ett riktigt riktigt gott vin. Slutade med att jag var helt okej berusad, var sjukt länge sedan. Pär var orolig för mig och för att han trodde att jag skulle må dåligt dagen efter. Visst, jag var väl inte tokpigg söndag morgon, men helt okej. Jag är himla nöjd med kvällen iaf och maten blev riktigt riktigt god! Vi åt spett med fläskfilé och ryggbiff, och några enstaka med bara grönsaker. Sedan hade vi gjort grekisk sallad med fetaost, potatis i ugnen och dom hade köpt några kotletter. Var hur mycket mat som helst, och mätta blev vi. Till efterrätt hade jag bestämt att det blev fruktsallad med glass och det var RIKTIGT gott.Gjorde på äpplen, päron, melon och mango. Inget slabb, bara fina bitar och gott som fan. Jag gillade det och det verkade dom andra göra med.

Söndag morgon vaknde vi ganska sent, myste, gick upp. Och då slog bakis-slöheten till i mig. Tvingade med mig Pär ut på en promenad för att få lite luft, vi gick en slinga på ett elljusspår där det var ungefär 2,5 km runt. Väldigt lagom, fast man blev lite varm. Sedan åkte vi och köpte mat, igår blev det bulgursallad med kyckling och persilja. Tokigt gott! Och var såklart lite bakis-sugen... så jag gjorde chokladbollar. Det är alldels för gott för att vara så enkelt, att det inte sprutade smet ur öronen på mig till slut alltså. Senare kom Johan och Ludde förbi och fikade och kollade på formel1, och den senare av de två uppskattade mina chokladbollar väldigt mycket. Två fick han i sig, lille parveln. Sedan gosade vi med Fido och han gillade henne också, efter at tha varit mycket reserverad och knappt vågat klappa henne först. Jag tycker att det verkar ytterst ansträngande med barn, det får dröja. Men söt som socker är han, sötnos.

Senare tittade vi lite på Dexter, TV-serien om polisen som mördar, och den är faktiskt jättebra! Lite läbbig måste väl erkännas, men jag gillar den skarpt! Gillar när man får tänka lite och försöka komma på ledtrådar själv. Efter två avsnitt klättrade vi ner i badkaret och myste en stund. Därefter var det mys i soffan till Sanningens Minut, och somnade sedan runt klockan elva, dödströtta och avslappnande.

I morse var det uppstigning vid kvart i sex, för att köra hemåt hit. Vi, jag och Fido, var ytterst trötta, och kom hit vid ungefär halv nio. Sedan bytte jag om, sminkade mig och gick till jobbet. Nu har jag varit igång en liten stund och är dödstrött. Man blir trött av jobb!

Fan vad långt det blir när man inte skriver på länge.. och någon korsett har det inte blivit sytt på på länge heller. Ska försöka fixa klart det eländet snart, undrar vart jag gjort av mina öljetter. Fan också.

Nu ska jag komma ikapp med läsandet av andras bloggar! Kram alla!

Kommentarer
Postat av: josse

Påslös dammsugare äger! hatar att leta efter dammsugar påsar som aldrig finns!

Låter som en väldigt trevlig helg iaf, lite avis blir man allt av allt mys :D
Vad händer på Valborg?
Kramar

2008-04-28 @ 16:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback