En lajvig mössa

Nu är jag (äntligen) klar med det jag ska sy inför lajvet, det är väldigte lite att göra. Ändock känns det otroligt skönt att ha det färdigt, nu är det nämligen lite nya saker som händer som jag måste ta ansvar för.  Men först, en bild på min sköna mössa! :) Eller, egentligen är det två, två coifer, en i linne och en i ylle.
image25
(jag kan inte förstå varför den tvungen ska lägga sig på sidan, menmen. Så ser det ut. Ni får också ursäkta att jag inte har min klänning på mig, utan ett helt vanligt t-shirt. Ifall någon skulle fundera.)


Nu undrar säkert alla (!) ni därute vad det är för spännande som händer mig förutom lajvet. Det är såhär, att igår satt jag och klippte ut bitarna till yllemössan och då ringde min mobil, dolt nummer. Mamma, tänkte jag. Men det var det inte, det var ägaren till en salong i Gislaved som fått mitt telefonnummer av Arbetsförmedlingen och vill anställa mig på heltid. Så, jag ska dit imorgon och kolla. Dessvärre är det så, att tar jag det jobbet så måste jag. flytta. Pendla två timmar åt vardera håll känns nämligen sådär. Dessbättre finns det gott om fina lägenheter, så det går nog att lösa i så fall.

Men! I morse när jag satt här i soffan och sydde på mössan så ringde tjejen från ett jobb jag sökt på en salong på Samarkand i Växjö och frågade om jag hade tid att komma och provjobba! Så, imorgon blir det full fart. Ska vara på den salongen på förmiddagen, kanske halv tio till ett eller något sånt, och sedan ska jag och mamma köra till Gislaved så att jag får titta på den salongen också. Det är olidligt spännande! Så, vi får se vilken salong som kan erbjuda bäst. T.ex. så vore det skönt att vara kvar i Växjö och bo hemma, men å andra sidan vore det spännande att testa något helt nytt. Men men, vi får se vart det leder!

Nu ska jag åka in till stan och handla med mamma.

Puss puss gulletuss.

Petra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback