Sooooommar, sommar och sol...

Ja, nu är den här sommaren. Jag vet, jag är inte världens flitigaste bloggare. Men det spelar å andra sidan egentligen inte någon jätteroll, då jag antar (hum?) att det inte är så många som läser mitt kladd och kollar på mina små bilder. Här kommer lite potpurri av de senaste månadernas händelser!

Först var det ju som bekant Turkiet med brudarna i klassen! Vet inte om jag skrivit så mycket om hur det var, men det var _verkligen_ tokskönt! Vi rockade som sjutton :)
image12
Mina älsklingar!


Sedan hände allt i väldigt snabb följd! Pubrundan var grymt rolig, vi sprang runt i våra blåa tröjor och såg ut som ett gäng smurfar på rymmen. Visst, man tröttnade ju lite på cider efter att ha fått en på varje ställe, men vafan. Vi hade ju betalt det :) Sedan hade jag premiär på teatern, vilken jag fortfarande är med i, vi spelar dom två sista föreställningarna i helgen som kommer! Så om det är någon som är sugen så kan ni väl slå en signal :)


Efter att pubrundan var avklarad så gick det en vecka och sedan var det dags för den stora händelsen: BALEN! :) Jag och Jocke gick upp tidigt, åkte till Nybro och där fick jag mitt hår fixat. Min handledare, Åsa, är verkligen bäst i världen på det där med att fixa hår. När jag blir stor, vill jag också bli så bra! Jag har i tidigare inlägg visat bilder från balen, men jag tjongar upp en bild på bara håret, för att ni ska se hur fantastiskt det var!

image13

Efter balen var det en vecka kvar på terminen bara, innan STUDENTEN! Dock hade vi en liten sak kvar att genomföra innan det var dags för det... nämligen den traditionella skattjakten! Vi bestämde tidigt temat 80-tal, bad taste. Och nästan ALLA 27 eller 28 (eller hur många vi nu var) var faktiskt utklädda! Galna färger, helt sjukt. Har tyvärr inga bilder än, men det kommer!

Fredagen innan hade Katedral sin bal och till dess hade jag lovat fixa Annis hår och smink. Måste bara visa en bild på henne, hon blev så fin!
image15

Sedan.. snyft... student. Många skratt, lite champagne, ett par tårar. Jag har aldrig nånsin gått i en klass där vi haft så roligt, så mycket trevligt tillsammans, HVF04A forever! Ni är mina änglar tjejer <3

DSC_4973


Nu sedan studenten har jag mest glidit runt lite. Donat med mina pållar, spelat teater samt varit uppe i Stockholm hos Joakim. Vi hade för övrigt varit ihop i ett halvår i söndags! Det är otroligt vad tiden går fort, minns det som igår när jag var uppe för första gången... Tänk att man kan vara så lycklig. Häromdagen var jag i Nybro igen, och permanentade mig. Febes kommentar sedan var att "Du ser ut som en golvmopp!", men jag tror att det lugnar sig snart, hehe. Var även en sväng hemma hos Jonas och fick tokgod mat och träffa helt underbara små kissar.

Appropå det. En morgon för rätt länge sedan nu vaknade jag av att något damp ner på mina ben. Smidig som jag var hade jag kameran bredvid sängen och plåtade en bild på den skyldiga.

image14
Visst är hon söt? Det är min lilla katt, Lillan. Hon är ganska folkskygg av någon anledning, bara blivit så. Men toksöt är hon verkligen :)

Det blev ett väldigt bildrikt inlägg det här, håll till godo! Ska försöka bli bättre på att uppdatera, men jag lovar ingenting. Kommentarer är roligt har jag hört ;)

Nu ska jag snart iväg och jobba, regnet står som spön i backen därute. Roligt verkligen. Dessutom skulle jag ha fått cykla till jobbet om jag inte haft Febe, hon är en pärla av stooora mått. Bästa "storasyrran" man kan tänka sig :)

Nej, over and out. Har kattlådor att göra rent också. Kraaaaam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback