Visste du det här om mig?

(Är svaret nej så vill jag att du skriver en kommentar om vilken del som du inte var medveten om).

- Jag är äldst i min syskonskara och har två småsyskon, en bror och en syster.

- Det skiljer tretton år mellan mina föräldrar.

- Jag fick mitt namn på ett lite roligt sätt. Mamma, som för det första ALDRIG skulle ha barn, var övertygad om att jag var en pojke. Och det finaste pojknamnet hon visste var Peter, bl.a. efter en häst hon skötte på Solvalla när hon var ung. Problemet var ju att det inte blev en Peter... Så, då var det enda logiska att tösens namn skulle bli Petra.

- När jag var liten hatade jag mitt andranamn, Christina. Tyckte att både det och Petra var konstigt. Det enda bra var att både mamma och min syster också heter Christina.

- Jag är vädur, och en ganska typisk sådan.

- Jag är (troligen) född helt utan sköldkörtel. Jag äter hormonpiller för det varenda dag och har gjort sedan jag var några fåtal dagar gammal.

- När jag var liten trodde jag ibland att min liv var en komplott och att jag var övervakad av alla andra.

- Efter att ha hört historien om Fantomen på Operan var jag övertygad om att han stod utanför vårt badrumsfönster (glaset är suddigt) eftersom spegeln på insidan speglar sig så att det ser vitt ut på andra sidan... Jag vågade knappt gå på toa mitt i natt under den tiden.

- Så här i jultider var min allra högsta dröm (som så många andras) att bli lucia. Vartenda år hoppades jag och vartenda år blev jag besviken. Slutligen, i nian, så fick jag äntligen vara det. Det var sjukt nervöst och nu skulle jag aldrig någonsin vilja göra om det. Typiskt va?

- Jag har haft tandställning i flera perioder under mellanstadiet, nu är jag ganska nöjd med gaddarna jag har.

- Jag började bli närsynt i fyran och har haft glasögon sedan dess och sedan i ettan på gymnasiet varierar jag mig även med endagslinser.

- Jag har alltid varit lång och trodde länge att jag var så lång och ful att ingen kille någonsin skulle vilja ha mig. Nu är jag knappast överdrivet lång. Cirkus 174cm över markytan svävar min hjässa och det är för det mesta helt okej.

- Jag har numera alltid messmör i kylen, jag älskar det! Är beroende av det och choklad.

- Jag är allergisk mot nötter (inte jordnötter eller cashewnötter som är baljväxter), vissa äpplen (främst gröna) och björkpollen. Det sistnämnda ger mig ofta mycket problem på våren, hela den tiden är en enda lång förkylning.

- Jag hatar mitt leende jättemycket, i varje fall när jag skrattar på riktigt. Då visar jag alldeles för mycket tänder, något jag tror att jag och min lillebror har gemensamt. Vår syster kallar det för att man är "mesglad".

- Jag är en obotlig romantiker. Fick min första kyss när jag var tretton och killen hette Niclas.

Så, det får räcka för idag! Nå, vad var största överraskningen?


image62image63

Balen 2004 resp 2007! Någon likhet? (OBS! Samma klänning!)

Kommentarer
Postat av: Erik

Jag får erkänna, minst hälften av faktan är ny för mig, jag känner inte dig så bra.
Men du är en nyfunnen vän jag är tacksam för, din omtanke och generösitet är en egenskap jag värderar högt.

btw, bilden från balen 2007, det är mer du, så som du är, romantiker och livsnjutare.

//Erik

2007-12-19 @ 20:00:44
Postat av: Max

I ärlighetens namn så är allt utöver att du heter Petra nya ting.

2007-12-19 @ 22:50:26
Postat av: Algaron

Det mesta faktiskt, vissa saker visste jag, men skillnaden mellan föräldrar etc hade jag ingen aning om.
vi har samma slags sätt att få namn ;-)

det mesta andra visste jag ej men de flesta har haft samma problem/oro ;-)
puss och godnatt

2007-12-19 @ 23:08:43
Postat av: MuRp

Nojigheten för fantomen och lucia viste eller trodde jag inte du hade. Men där ser man. Resten anade eller viste jag nog. Och att du är en obotlig romantiker går inte att te fel på.
Sedan får man inte glömma att du är en person som engagerar sig i många av personerna som du möter eller har omkring dig. En egenskap som kläder dig varmt.

God jul och kram, MuRp

2007-12-20 @ 20:04:12
Postat av: Josse

När jag hörde/såg fantomen på operan så kände jag nog tvärtom, väntade på att han skulle komma och ta med mig i någon mörk katakomb ;)

Resten visste jag nog, fast nog inte det med sköldkärteln

2007-12-20 @ 22:09:01
Postat av: Frida

inte för att skryta...
men visst SJÄLVKLART allt. Ler
jättefin på båda bilderna.
flicka på en bilden
kvinna på andra bilden.

2007-12-21 @ 01:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback