Saturday morning

Nu ligger jag på min soffa och njuter av en julskiva och en lugn stund. Belysningen är dämpad, bara julgransslingan, ljusstaken i fönstret och min flerfärgade slinga som lyser upp rummet. Det är fint och städat och det är så skönt. Lär dock få städa en gång till innan julafton, storstäda och så.

Alltså, det här med julen. Hektiska dagar, stress, julklappshysteri. Det förekommer alltför ofta i vårt, kan tyckas, allt fortare snurrande samhälle. Men, det är ju inte det som är vitsen med julen. Jag tror att jag äntligen hittat ett lyckat sätt att känna av julen, just som ovan beskrivit med julmusik, lugn och så har jag ju det mesta avklarat i julklapps- och julkortsväg.

Så, tillbaka efter en liten paus. Jag hämtade en mugg glögg och några pepparkakor, för att ytterligare förstärka känslan av julefrid och mys. Undrar om det egentligen blir bättre än såhär, känner mig dessutom väldigt avslappnad och fräsch efter min dusch/bad när jag gick upp för en timme sedan. Jag tror att den här julen kommer bli väldigt trevlig, jag känner på mig det! Kanske för att det inte vliit någon speciell överdos av det, jag har kunnat ta julen i min egen takt. Det enda jag tycker är synd är att jag missade alla luciatåg i torsdags.

Under övrigt bör väl nämnas att jag idag jobbat exakt en månad på jobbet och det fungerar absolut fantastiskt. Jag är så glad att jag kom hit!

Pepparkakor är beroendeframkallande :)

Glad tredje advent minus en dag på er alla!

image58

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback