Driving home for christmas

Chris Rea's raspiga röst ekar i bilens högtalare. I'm driving home for christmas, I can't wait to see those faces. Jag är på väg till mina ovetandes föräldrar, ska överraska dem med att komma hem en dag tidigare än vi sagt. Lite nervös, hoppas att dom blir glada och inget annat, vill ju bara göra dom riktigt glada och juliga!

Det blev succé! Min lillasysters min när hon öppnade dörren (jag ringde ju på) var obetalbar. För att inte tala om Rickards, när han stod och tittade på mig i några sekunder innan det gick upp för honom att det faktiskt var jag. Alldeles underbart att vara hemma faktiskt, känns väldigt lugnt och fridfullt här. Ska bli roligt att fira jul nu och försöka stressa ner.

Vi åt jullunch med jobbet idag, mycket gott. Tyckte i vilket fall jag, Kirsi och Gäd klagade mest, haha. Jag är dock rätt optimistisk av mig och varför ska man inte vara der? Det är ju jul!

En kund sa en rätt rolig sak idag. Hon skulle klippas och var superpetig (verkligen!) men ville inte bli tillfixad, för hon skulle hem och sola och duscha och sola. Skulle bara torka henne. Då säger hon följande: "Blås mig, så jag inte blir sjuk i huvudet!" Jag skrattade så att jag höll på att dö. Senare hade Kirsi en kund som satt och var packad. Han stank sprit och sluddrade och gungade. Han bor tydligen i mitt bostadsområde, så det är läge att passa sig, haha!

Snart jul! Jag har en hel chokladkalender härhemma, inte ätit en bit.. glömde ju den senast jag var hemma! Men men, shit happens. Nu är det vi varje fall snart JUL, goddamit :D

image65
(på snedden, som vanligt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback