Har hon slutat blogga, eller?

Nej, det har jag inte. Men det kan kanske tyckas att det är ditåt det bärgar, eftersom jag nu inte har skrivit ett inlägg på nästan en månad. Varför? Jo, det är Bredbandsbolagets fel. Jag brukade alltid blogga morgnar och kvällar förut, i Kungälv, och det finns ingen möjlighet till det nu. För BBB har inte lyckats installera mitt bredband ännu. Damn them! Men efter lite tjat (de lär tycka att jag är ett stort pain in the ass) så kommer jag med lite tur få det intallerat någon gång i nästa vecka.

Nu sitter jag i skolan, väntar på en av dagens två lektioner. Vokalensamble. Långt, krånligt begrepp för vad det egentligen är. Kör. Jag är ganska dålig på körsång och börjar bli minst sagt risig i halsen (måste börja ta sånglektioner snart igen) så det är kanske inte min favoritsak att ägna mig åt, dock är det en av två gånger i veckan som jag träffar hela min klass. Som för övrigt är en fantastiskt trevlig klass. Alla är glada och snälla, vill väl och är duktiga musiker. Glad blir man. Och vi har otroligt bra lärare, framför allt vår klassföreståndare är sagolik. Och pianoläraren är superrolig. Och min musikproduktionslärare Patrik är en pärla också! Så, sammanfattat är skolan väldigt trevlig.

Vad händer annars då? Jo, symöten måndagskvällar, SCA-fighting tisdagskvällar och slöjd på onsdagskvällar. Dessutom plugg på dagarna, och däremellan försöker jag hinna med att fixa hemma, röra på mig litegrann, ta stallet och så vidare. Pär är på väg ned också, så snart har jag en sambo igen (woho!) och då lär han klaga över at tjag är borta mycket. Det får bli ett senare problem, att hinina få ordning.

Och så har jag jobbat litegrann, dels i en butik inne i stan och dels hos Febe i Strömbergshyttan. Lite timmar i månaden gör gott i kassan.

Snart är lägenheten färdiginflyttad i också, och då ska jag börja med min rad inflyttningsfester. Lär ju få bli en hög olika, eftersom mina olika bekantskretsar är, just, olika. Ser fram emot det i vart fall!

Det fick vara en tillräcklig sammanfattning för idag. Kort sagt, allt är bra även om det är mycket som händer. Jag är glad att jag flyttade ner igen.

Kommentarer
Postat av: josse

Låter kul att allt rullar på så bra, jag längtar efter en inbjudan =)

2010-10-05 @ 08:42:58
URL: http://skywise_86.blogg.se/
Postat av: Alex

Kan ju vara kul att blanda olika kretsar också - se vad som händer :D

2010-10-05 @ 22:00:23
URL: http://alexandradahlberg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback