Att sammanfatta två veckors äventyr

Igår kom jag åter hem till Kungälv, i sällskap av min lilla Pär. Mycket har hänt sedan jag åkte för två veckor sedan, och det har varit många saker som varit otroligt roliga! Sedan finns det ju också dåliga saker, men det gör det väl alltid.

Först styrde jag kosan till Filippa i Malmö och spenderade några dagar med att sy, pyssla och hänga med skåningar, bland annat på MLF's årsmöte. Efter att ha sett Filippa slita hund med en skjorta i några dagar, införskaffat en tamburintrumma och annat skoj åkte jag på onsdagseftermiddagen hem till Linda och Kalle i en annan del av Malmö. Onsdagskvällen då spenderades med god mat och hantverkshäng. Vi skulle egentligen ha varit fler, Filippa kom sent och carrasco bangade, men det var åtminstone jag, Linda och en ny bekant som heter Tom som hantverkade och Lindas vän Teresa som kom med glada tillrop.

På torsdagen hade vi en riktig tjejdag, jag och Linda, och jag tittade för första gången på Mamma Mia! vilket jag ångrar att jag inte gjort tidigare. Vilken energi i den filmen! Full rulle i den rullen, haha. Gillar framför allt Lay All Your Love On Me och The Winner Takes It All. Sjukt roligt/starkt. Fick den dagen färdig min kära cotehardie, alla sömmar fällda och så smärre modifikationer gjorda. Blev riktigt bra. Kände mig kort sagt väldigt förberedd inför att dra på lajv, något vi gjorde på fredagseftermiddagen i sällskap med Teresa och Kalle.

Och vilket lajv det blev sedan! Spelade, som de som läser här säkert redan vet, trubadur, Torun Liljedal. Lyckades under lajvet med bedriften att bli tvångsbortgift ena dagen, frånskild andra och dessutom blev jag uppvaktad av ett gäng riddare som på söndagskvällen stormade in och körde bort min man och hans otäcka gäng, haha. En annan skön och positiv med det här lajvet var komforten, haha. Lördag-söndag fick jag sova i Ronneby hos min "man", Fredrik, och låna duschen osv. Och söndag-måndag, när lajvet var slut, hamnade jag hos Merkel i Ronneby, där pappa sedan hämtade mig på måndagseftermiddagen.

Hemhem, till mor och far, och träffa hela familjen samt katter och hästar. Musse med ont i ett ben, som mamma sa. Fick dessutom tillfälle att träffa lite goda vänner, först och främst Febe som jag hamnade hos i tisdags kväll. Mycket skratt och trevligheter där, och dessutom Mamma Mia igång igen fast i bakgrunden. Jag är hopplös.

På torsdagen tog vi ut veterinären till Musse och upptäckte att han fått fång!! Eländes, elände! Så hela den dagen gick åt till att ordna för hans bättringsväg. Full jäkla rulle skulle jag vilja säga. Sedan skolavslutning för Rickard i fredags, han gick ut nian, och så kom Pär på eftermiddagen. Kvällen spenderades i sällskap med Febe på Markmanns, måste få Pär att förstå hur man är smålänning, och därefter hemma hos Febe igen där det togs mått på Pär. Han har äntligen lovat att jag ska få sy honom en uppsättning lajvkläder!! Äntligen äntligen äntligen.

Och under helgen grejade vi en del med stallet, stängslade, åt gott och allt sånt där som hör hemma till. Igår, söndag, åkte vi hem igen och stannade till i Jönköping, där vi sprang in på Dreamhack och jag fick typ ett ton kramar. Underbart. Och så somna skönt i egna sängen i natt. Bara helt fantastiskt.

Idag ska jag börja plugga på min distanskurs, Musikjuridik, som jag gett mig på och dessutom städa härhemma, då jag får besök av fin-Filippa ikväll!!! Woho, paybacktime!

Ursäkta lång text och lite (läs:inga) bilder, men nu vet ni i vart fall vad jag haft för mig. Är otroligt glad över min lilla semester, hoppas alla som fått dras med mig är det också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback