Nytt år!

Året har börjat bra måste jag säga. För att dra igenom vad som hände igår: Mys framför TV'n, väntan. Somnade till en stund, trevligt. Vid kvart i tolv gick vi ut, tittade på fyrverkerier och pussades på tolvslaget. So far, so good. Sedan gick vi in och jag snubblade på en ondskefull snöklump och trillade pladask i snön. Årets första misstag. Sedan gick vi in och såg några barn som stod i fönstret i trapphuset våningen och tittade på fyrverkerierna i mörkret, jättenöjda. Då passade Pär på att tända ljuset i trapphuset. Resultatet lät inte vänta på sig. "Åååh, måste det bli ljuuuust nu?" Pär skämdes lite. Det låg en odefinierbar grej på golvet som han ville se och tänkte inte på att ljuset tändes överallt. Haha, fan vad roligt.

Sedan i morse vaknade jag lite illamående och åkte sedan till stallet. Turbo var stressad och skuttade runt när han kom ut, brallade och lekte. Därefter blev det frukost på vitlöksbröd (ja, visst låter det fräscht?) och sedan åkte vi på en luftmadrass i pulkabacken. Gick undan får jag säga, mycket roligt. Sedan köpte Pär varsin stjärtlapp åt oss som vi ska provåka senare. Woho.

Underbart faktiskt. Och på söndag blir det Malmö. Ännu mer underbart.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback