Att heta Rosa utan att vara rosa

Hej, jag heter Rosa. Jag är ett marsvin, ungefär två år gammalt och matte, den där människan som ger mig mat (ibland), säger att jag är en riktig sötnos. En del människor blir rädda för mina röda ögon, men jag är inte alls farlig. Jag är bara gullig och ullig. Väldigt ullig faktiskt, men det är bara för att jag tillhör en ras som heter Teddy/Rex, och min gammelhusse kallar mig för "pälsmössan". Jag tycker det är ganska smickrande faktiskt.



Idag fick vi manikyr av matte, något jag personligen inte har några problem med, men som jag vet de andra tjejerna hatar, i vart fall Ipren och Gullan. Jag sitter jättefint och stilla och säger nästan ingenting alls, men Ipren är desto vildare. Matte får kämpa som ett djur för att hon ska sitta såpass still att hon kan fixa hennes klor!


Titta, vad sur hon ser ut! (Ipren alltså, inte matte. Matte är bara koncentrerad.)

Det finns bra saker med att få klorna fixade. Idag fick vi t.ex vitkål av husse när vi var färdiga. Mums!

Husse säger förresten att vi snart kanske ska flytta till ett nytt ställe med våra burar och allt. Jag hoppas på en stor gräsmatta så att jag kan springa runt där och beta i sommar. Hoppas, hoppas, hoppas.

Håriga pussar och lite wii-wiiie

Rosa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback