De mordiska tankarna infinner sig

Idag har jag donat med blod. Sjukt, säger ni. Roligt, säger jag. Hittade ett enkelt recept igår, som kändes värt att testa. Receptet innehåller bara ätbara saker och består av följande:

1/2 flaska ljus sirap
1 flaska röd karamellfärg
1/2 flaska gul karamellfärg

Det skulla bara röras ihop, köpte en enkel saftflaska att förvara det i. Inte helt medeltida,  men bättre än en PET-flaska.
Visst det det läskigt ut?








There's been a murder in my...! Erm.. Diskho?
Jag tog på mig handskar, ja. Min erfarenhet säger att karamellfärg är lurigt att få bort när man väl får det på sig, men såhär gick det väldigt bra faktiskt. Blodet ser ännu mer verklighetstroget i verkligheten, och billigt blev det. Jag är nöjd. Ska kladda blod på mina fina verktyg, men det får bli efter att jag tagit dem till lajvområdet. Det ska gärna gå att föra med sig också, menar jag.


Testade att stänka lite blod på förklädet... Vad tycks?

Kommentarer
Postat av: Febe

Ta på dig förklädet och doppa ena handen i blodet och torka av den på förklädet, det borde du ha gjort om du petat i blod när du har det på dig, och på så sätt hamnar det på rätt ställe.

Det receptet ska defenitivt hamna i min "bra att ha"-bok

2009-07-14 @ 18:18:27
URL: http://dryaden.blogg.se/
Postat av: Anni

Alla tummar upp. Jag vill också börja att smeta med blod. tänkte att jag borde ha lite blodstänk på särken från början. tänkte att jag ska vara lite blåslagen och sådär.. Hehe, kommer att se vakerrrt ut.

2009-07-16 @ 21:44:28
URL: http://avanni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback