Back to reality

Imorgon är det dags att återgå till vardagen och jobbandet igen. Jag och Pär var på jobbet idag och vänjde oss litegranna, nivet inskolning som på dagis.. hehe... Nej, vi var faktiskt där och ordnade med bilen, vi har fått fart på den på riktigt nu! Glädje och lycka, och det roligaste är att jag faktiskt gjorde nytta och inte bara var i vägen. Man märker väldgit fort att man lär sig av att göra händiga saker. Man tänker på ett annat sätt.

Måste tacka dig Paul, för dina fina och insiktsfulla kommentarer, det är alltid jätteroligt att läsa kommentarer! Det är det som gör att jag orkar skriva fortfarande (vet ni om att jag snart har haft den här bloggen i två år?).

Sedan har vi påbörjat vårt nya projekt, projekt köksmöbler-som-ska-bli-matsalsmöbler. Betsar köksbordet, mörkt brunt, och målar stolarna svarta. Ska såklart även byta tyget i sitsarna, blir i samma mönster som det i min korsett. Mycket snyggt tyg om jag får säga det själv!

Har inte jättemycket att säga idag, beror nog på alla bensinångor jag andats in... Kan dock tipsa om en sjukt god måltid som vi svängde ihop igår (om någon har fantasibrist, det blir ju lätt så):

Spansk/mexikansk "afton"

Enchiladas:
Man tar stekt kyckling/lövbiff, blandar med hackad purjolök, créme fraice (tomat/basilika) och rör ihop det. Fördelar det i tortillabröd, rullar ihop bröden. Placera rullarna i en ugnsfast form, strö över ost och gratinera 15-20minuter i ugnen på ca. 200 grader.

Texmexomelett:
Ägg, något mejeriaktigt (mjölk/creme fraice/gräddfil) rörs ihop i en skål, tillsammans med finhackad lök och ev. vitlök. Krydda med salt, svartpeppar, paprikapulver och ev chilipulver. Skär bitar av paprika/potatis/skinka och lägg med i pannan när omeletten steks.

Vi käkade det med tacochips och en tacossås som dip, mediumstarkt. Mycket gott faktiskt.

Paul, skulle du ha lust att ge mig receptet på el Complete så får du gärna!

Kommentarer
Postat av: Paul G

Completo: Chiliensk nationel maträtt.



Man använder bröd. Men inte vanligt korvbröd för att det måste täcka hela korven läng. Så antingen kan man laga eget bröd. Eller köppa långa bagetter. Färska eller frysta går det bra.



En bagette räcker för två korvar. Så dela bagetten. Och då räcker två Completos per bagett o person.



Efter att man har köpt valfrit korv. Och bagetten nygredat så lägger man den kokta korven längs ner i brödet. Sedan läger man ett tunn lager surkål som man kan köpa på burk. Efter det lägger man fin hackat tommat i logom stora bitar. 3:e lager är avokado röra. Och sist lägger man majonäs... Majonäsen ska vara så naturlig så möjlig.. Jag vispar alltid den själv. Och om man vill kan man lägga en click ketchup o senap.



Inköplista:



Bröd = Två bagetter

Surkål = En liten burk

Tommat = 2,3 tommater

Avokado = Två st.

Ägg = Två st.



Detta räcker för två personer:



Typs gör gärna en bananshake för att drycka ..Då kommer ni vara super mätta. Smaklit måltid.



Författaren drar för sig reservationer om stavfel. (hehehe).



MVH Paul Garate.

2009-01-20 @ 23:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback