En stulen lista (tack, Josefin!)

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jobbade inom vården!
Höll du några av dina nyårslöften?
Jag skulle äta god choklad, och det har jag gjort...
Vilka länder besökte du?
Höll mig i Sverige hela året! Fast Skåne kanske inte räknas som Sverige i och för sig...
Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
En gitarrluta! Jag ska bli trubadur när jag blir stor :P
Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
25'e november dog min lilla häst Peter, det är nog det enda... Jag är sämst i världen på att minnas datum! Eller ja, första februari fick jag Turbo till min också. Finhest.
Vad är det bästa som hänt dig år 2009?
Jag kom in på visskolan!
Största misstaget?
Erm... fråga mig privat...
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Hm, jag mådde ganska kasst när jag gick på LCHF-dieten. Och lite blev man ju till och från. Men inget allvarligt.
Bästa köpet?
Tatueringen! Sååå jävla nice.
Vad spenderade du mest pengar på?
Mat eller Turbo.
Vilken var din favorittrend?
Min egen trend blev sköna sockar, såna där fluffiga mysstrumpor. Mmm.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Fattig Bonddräng, Fascination med Alphabeat, många MJ-låtar.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har börjat fundera mer över saker, så jag får svara pass. Jag är jag mer än förut.
Har du förändrats mycket?
Jag har mognat, blivit tryggare i mig själv. Några säger att jag blivit lite smalare, det får andra avgöra.
Vilket plagg använde du mest?
Mysstrumpor!
Blev du kär i år?
Inte mer än förut.
Favoritprogram på tv?
Grey's Anatomy! Underbart.
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej, jag hatar väldigt få personer.
Bästa boken du läste i år?
Kommer inte ihåg om jag läst så många, senast läste jag Hur Vi Dör och den var väldigt tankvärd.
Något du önskade dig och fick?
Fler bra vänner och mer trygghet i sången.
Något du önskade dig men inte fick?
Alla pengarna jag skulle få, vart tog de vägen? ;)
Årets bästa film?
Vet inte, däremot är den sämsta jag sett Inglorious Bastards. Jävla dynga, som Pär skulle sagt (fast han gillar just den filmen...)
Ett uttryck du missbrukat 2009:
Win, fail och w00t. Illa, illa. Nörd-Petra.
Något som du irriterat dig på under året?
Att jag inte kan bli helt avslappnad i mig själv, börjar jag inte bli för gammal för ångest på det viset?
Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Jag minns inte, Pär var borta i vart fall. Det har han fått höra, haha.
De bästa nya människorna du träffade?
Mina klasskamrater, samt Viktoria i stallet och några av dem jag arbetade med i hemtjänsten. Söta människor.
Favoritmånad?
Har faktiskt älskat vintern nu när den är riktigt kall och vintrig. Men sommaren är såklart behagligast.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Jag insåg halvvägs in i året att jag glömt bort hur man har roligt, måste börja ändra på det!

Det är mitt nyårslöfte! Ha mer roligt, skratta mer, träffa folk (både nya och gamla) och pyssla ännu mer med mina små smådjur marsvinen.

Gott nytt år! Klockan är nu tjugo i tio och jag har svårt att hålla mig vaken. Huuur ska jag stå ut ända till tolv? Har blivit en kvällströttis...

Och GRATTIS Sara som fick sin bebbe igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback