Skåne, Skåne über alles

Snart är det dags att bege sig! Kan knappt bärga mig, strax innan halv fyra går tåget från Göteborgs station och vid tio över sex rullar jag in i Lund. Weeei! Ska bli härligt att träffa folket igen, det är något särskilt med människor som är lajvare och glada.

Ikväll ska vi först äta middag hemma hos Karl-Axel och Filip, Erik är le chef och lagar GI-kyckling med ädelostsås. Perfekt, verkligen galet. Det pratades om en flaska vin, men jag ska verkligen försöka hålla mig så långt ifrån all alkohol jag kan tänka på. Då är det bättre att försöka vara duktig fullt ut och behålla den här goa känslan när suget efter kolhydrater börjar släppa. Idag gjorde jag en soppa/gryta på köttfärs med tomater och champinjoner och grejor. Pär får äta det med pasta, så blir han också nöjd. Epic win.



Nu kommer jag snart, akta er alla små söta skåningar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback