Gislaved vaknar långsamt

Varit ute och promenerat två dagar i rad nu, morgonpromenad ftw! Varit på ställen jag inte varit förut, och spanat på vackra hus. Finns många fina här faktiskt. Det coolaste huset hittade jag dock här för några veckor sedan när jag skulle följa "hälsans stig", en arrangerad runda runt hela Gislaved. Tror hela slingan sammanlagt är på ungefär en mil, men hela har jag aldrig tagit. Halva duger bra för mig, runt ett grymt fint ställe som kallas Holmen.

I vilket fall, det balla huset. En liten bit från centrum bara, ligger ett halvt förfallet hus. Totalt övermålat med figurer. Från grund till tak (ja, taket och skorstenen är även de målade!) är huset ljusblått, med en massa figurer målat på. Det är så otroligt udda där det står, men samtidigt så fantastiskt. Ett hus som taget ur en saga helt enkelt. Var tvungen att höra mig för, och fick reda på att det tydligen varit nån slags musikskola där förr, men att det nu mest står och förfaller. Hoppas att någon kan ta tag i det!

Annars finns det några områden här med sååå himla fina och flådiga hus. Inte utan att man går och drömmer lite när man går förbi, så klart. Tänk den dagen när man har det ordnat så att man kan skaffa hus. Spännande! Fast det får dröja, känns lite som att det vore ett stort steg. För att inte tala om mycket yta att städa på, haha.

Med lite tur har jag en Pär som kommer hit i kväll, det hade varit sååå underbart.. Fan vad jag saknar dig, du får inte vara så tokigt långt bort jämt! Men det kanske ordnar sig framåt hösten, vi får se!

Nu ska jag försöka röja sovrummet, hur lyckas jag alltid stöka ner så fort? Hopplösa, underbara Petra ;) Haha...

Och jag saknar min RoMare!

Kommentarer
Postat av: josse

Du får ta en bild på huset, låter skojigt!

Btw jag ska på "dejt" imån kväll, blivit bjuden på Ironman på bio ^^
Daniel heter han och är 2 meter lång ;)

2008-05-14 @ 09:51:09
URL: http://skywise86.blogg.se
Postat av: Jennsan

HEj! Hoppas allt e fint med dig o att det går bra med Per. Vi får ju ta en tjejkväll snart. Var ju ett tag sen vi träffades nu. ha en trevlig helg..kram

2008-05-16 @ 16:13:46
URL: http://blondajennsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback