Bra saker

Läste en intressant sak idag, om självkänsla. Man ska tydligen, varje kväll, för sig själv anteckna/komma på tre bra saker jag gjort under dagen. För att inse att det oftast är viktigare med de bra sakerna man gjort, trots att man oftast fokuserar på de dåliga.

Så, tre bra saker jag gjort idag: 1)Jag har klippt min favorit-Eva (efter min mamma då såklart) och fått kakor och en kram av henne. 2)Jag har svarat i en kunds telefon, när ett as som förföljer henne ringde. Hoppas han slutar nu! 3)Jag försökte hjälpa en kund som blonderat sig (IGEN) och tappat håret, till viss del... Tyvärr går det inte att göra något åt det, bara låta det växa ut... Det tragiska är att hon kom in så nyligen, med halvt avtappat hår, och vi lade på en toning för att det skulle se bättre ut. Så, det var kanske inte det mest lyckade...

Enligt det där jag läste har jag rätt dålig självkänsla och det kan jag tänka mig. Måste försöka bli bättre på att acceptera att jag är jag och att jag är bra som fan som jag är! Men det är svårt, allra mest i vårt samhälle där jantelagen råder, "du ska inte tro att du är något".

Suger är vad det gör!

Kommentarer
Postat av: josse

Hær har du tre saker till:

1. Du ær vældigt bra på att klippa mitt hår, får det precis som jag vill ha det.



2. Man kan alltid prata med dig om allt och du lyssnar.



3. Du ær glad och øppen =)

2008-07-19 @ 22:29:30
Postat av: Sheila

hej hej!! tenkte bara hora av mig lite.. hoppas att allt er lugnt derborta... och att vi ses snart i GBG =) ta hand om dig.. kram

2008-07-23 @ 01:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback