Ambitiös, jag?

Nej, tänkte väl det!

Vilken dag. Det är bara så, festar man en kväll så är dagen efter förstörd sedan. Jag blir så slö och konstig, pallar typ inte med att göra någonting alls. har mest lust att bara... ja, ligga och slappa, precis som jag nu gör. Ska dock ner och tvätta snart, har tvättid vid två. Tre STORA kassar med tvätt är det som gäller, plus handdukar och klippkappor från jobbet. Härligt! Ser jag ut som en städtant eller vaddå?

Imorgon har jag lite sovmorgon innan jobbet (eller, lite, börjar jobba vid tre så det kan väl betraktas som en ganska stor sovmorgon). Det är lite som att livet blivit ganska inrutat på sistone, eller, ganska mycket t.om. Menar, vakna, morgonpromenad, träning framför tv'n, jobb, lunch, jobb, äta träning, äta, sitta vid datorn, sova. Och går så runt så hela tiden. Men, det kanske är så livet blir nu när man blir vuxen. Tråkigt, trist och inrutat. Tror det kallas rutiner.

Satt och surfade runt på en ny TV förut, hittade en platt-tv, 32 tum för lite drygt sextusen på netonnet. Väldigt frestad att ta en sådan på avbetalning, Vartan snackade om att jag skulle få lite förhöjning på lönen efter påsk och då skulle jag ju ha råd, om man tar det på ett år villsäga... Uh, svårt att bestämma sig. Jag tittar ju ganska lite på TV, men det kan ju också ha ett göra med att jag inte har mycket att titta på. Får klura lite till, rådgöra med min ekonom, pappa alltså.

Ni som läser får ursäkta mitt något flummiga inlägg när jag kom hem i natt, men jag måste dock påpeka att en sak var väldigt sann. Mannen, myten, magrutorna. Strippan, Jon Bon Jovi-kopian. Jag dreglar. Igen. Finns uppenbarligen så fina killar på riktigt, känns som ett stort framsteg för mänskligheten. Ska bara bli snygg och så först, så att jag kan håva in en sådan goding sedan.

Nu ska jag strax ner till tvättstugan, tjoho!

image87

Kommentarer
Postat av: Josse

Du, då är vi två idag! Brukar aldrig må dåligt när jag är bakis men seeeeg som tusan! Tar typ 5 min att tänka på en sak :P
Det bästa som kan bota detta är en coca cola ;)

Föressten ang tv'n, det blir nästan alltid myyycket dyrare att ta den på avbetalning med all ränta och sånt. Och om du ska köpa en tv, be dina föräldrar köpa den först för affären som säljer måste meddela tv licensen att du har köpt den och då åker du på den avgiften, inte kul!

Nu ska jag bota min skallebank!

2008-01-20 @ 14:16:40
URL: http://skywise86.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback