Köpa en fjortiswebplats, någon?

Jag har (som vanligt) lyssnat på radion i stort sett hela dagen igår. Rix FM iofs, så det är ju inte så seriöst, därav nyheten jag tänker berätta om.

Lunarstorm är till salu! Tydligen har det börjat gå mycket sämre för lunar sedan Facebook drog igång. Enligt nyheterna där sägs även andra, svenska, communitys gå sämre, jag undrar vad det kan bero på. Facebook är ju trots allt lite svårare att hantera, det är ju så enormt stort, och dessutom är det på engelska! Men jag måste säga att den enkla designen, korrekt grammatik nästan överallt (lunajstojm började ju kännas lite väl orange och fluffigt och fjortis) och möjlighet att söka på folk efter riktiga namn känns väldigt vuxet. Tyvärr kan det också i många fall bli fel, för ofta har man nästan onaturligt mycket koll på folk omkring sig, vem som skriver till vem osv. Även det att  man kan "tagga" personer på bilder, med både för- och efternamn skulle kanske kunna bli lite läskigt, något som även varit uppe i media. Vi får se vad som händer med det, men uppenbarligen går det bra för Facebook, i många länder.

Är det bye-bye Bjarne för alltid nu?
image100

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback