Förvirrade frisörflickor på rymmen i Smålands skogar

Puh, vilket gårdag! Planen var att jag och Gäd skulle åka till en frisörvisning på Scandic hotel i Halmstad. Vi räknade på att behöva cirka en och en halv timme för att ha gott om tid, så vi åkte vid halv sex, för att vara riktigt på den säkra sidan. Det skulle dessutom tankas lite och sådant där. Så, vi körde på och var vid gott humör. Lyssnade på Queen (fan vad jag älskar dom!) och allt var toppen. Sedan kom vi fram till Smålandsstenar och jag insåg en sak. "Du", frågade jag, "har vi med oss biljetterna till visningen?" "Faaan!" blev svaret. Så, då hade vi hunnit köra i ungefär en kvar så det var bara till att vända om och inse att jisses, nu började tiden krypa ihop... Klockan var då fem i sex och visningen började klockan halv åtta. Såå då blev det helt plötsligt väldigt ont om tid. Ungefär tjugo över sju var vi inne i Halmstad och försökte luska ut hur hitta.se menar med sin otroligt luddiga vägbeskrivning, många poster där. Vi fick snabbt inse att vi var tvungna att fråga någon, vemsomhelst, för att hinna i tid. Vi kör lite på måfå och letar efter någon attfråga, och plötsligt får jag syn på något rött framför oss."Du", frågar jag, "står det inte Scandic där?" Och det gjorde det! Sedan kom nästa problem... Det fanns ingen parkeringsplats där i krokarna. HItta parkering nånstans, sådär på en halv minut, mitt i Halmstad? Det var som om någon ville att vi skulle få problem.

Men, en liten bit bort fanns ett bostadsområde med många parkeringar och där var det gratis att stå. Lyckan var total. Sedan kastade vi oss ur bilen och SPRANG (jag i högklackat och Gäd tjöt till över nån groda som blockerade hennes väg) in till hotellet. Kom in i den städade hotellobbyn och där satt det såklart en massa folk, men inte en enda frisör. Vi gick och frågade i receptionen vart vi skulle vara (och hoppades såklart att det skulle vara rätt Scandic, kanske fanns flera...) Vi hade dock hamnat rätt och kom in till en stor lokal, kallad festvåningen, och den var smockfylld med frisörer. Det var ganska lätt att se att det var just sådana, för typ ALLA var piffade i håret. Undrar hur många ml färg det sammanlagt gått åt för att fixa alla deras hårfärger :P

Vi blev uppmötta av en kille från Goldwell som suckade, sa "åh, ännu fler" och gick för att leta stolar åt oss. Jag halade smidigt fram våra biljetter med ett stort leende och han säger då "äh, dom där behöver jag inte se". WOOT?

Sedan spenderade vi ungefär en och en halv timme med att se hur de klippte och stylade modellerna. Det är ju alltid så, att man inte kan utnyttja en hel teknik de använder, oftast, för det är såpass extrema saker. Men coolt är det, jag blev främst väldigt inspirerad av färgerna (som vanligt, jag älskar färg). Så, nu får vi se om det är någon idag som vill ha en sjukt ball färgning! För i så fall är jag taggad!

Bilfärden hem var otroligt tråkig, jag avskyr att åka bil på kvällen! Dödstrött och allt. Men hem kom vi och dödstrött somnade jag sedan i sängen vid ungefär halv tolv. Har gått och blivit antingen förkyld eller så har pollenet börjat härja igen... Så jag sitter och snyter mig hela tiden och känner mig allmänt sleten. Ska ta mer allergipiller sedan jag tänkte. Yaay, livet för en pollenallergiker är bara så underbart...

Nu måste jag ila och sminka mig, samt rota fram några kläder.. Uh, idag har jag ingen lust alls. Men, nya friska tag!

Kommentarer
Postat av: Febe

Det ska bli spännande och se villken inspirerande färg ditt hår kommer att anta tillsnästa gång vi ses.

2008-02-27 @ 18:39:54
URL: http://dryaden.blogg.se
Postat av: Mårten (Moppa)

Hela kvällen kan beskrivas med "Panik" ser det ut som :p.

2008-02-28 @ 18:59:35
URL: http://www.moppa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback