Flickorna i röjartagen

Vilken kväll igår! Utmattande, svettigt och alldeles.. alldeles underbar... ;) Själva kvällen började väl vid tjugo över sex-snåret när jag stod med min sista kund, stressade och försökte bli klar i tid, för att komma iväg.. Självklart hände då allting på samma gång. Chefen dök upp med en ny tjej som ska börja hos oss i april och då måste jag försöka smöra dom samtidigt som jag skulle göra klart kunden, och då försöka röja upp salongen något så när. Puh. Kom ifrån salongen vid cirka kvart i sju, sedan skulle jag hem till Gäd och lämna salongsnykeln (det är ju alltså inte bra att vi bara har en enda nyckel!). Så, klockan var närmare sju när jag började köra mot hemmet och Hovmantorp och fest. Frida och Josse hade varit på mig i hela veckan om att jag skulle följa med dem ut och jag följde med, och eftersom jag var trött och eländig hade jag bestämt mig för att vara nykter och köra, något även dom skulle ha nytta av. Så, från Gislaved vid sju, i Hovmantorp halv nio, till föräldrarna och byta om, sedan ner till Frida. Där var flickorna igång som sjutton!

Sedan runt halv tio bar det av till Växjö igen, med Oléo som mål. Innan klockan tio är det fritt inträde och vi satsade på det. Med knapp marginal lyckades vi, tror det fattades ungefär fem minuter eller något. Sedan när vi kom  ner på oleó var där.. tomt. Det var vi fem tjejer (Frida, Josefin, Anni och Christel, och jag då ja) och ett gäng turkar, plus några andra killar. Vi hängde vid ett ståbord, snackade skit och skrattade. Rätt var det vad kom en turk fram till mig och började tjata på att jag skulle dansa med honom. Jag försökte väl smita så gott det gick, under de andra tjejernas skrattsalvor. Sedan lade han en iskall hand på min bara rygg och jag typ tjöt. Haha...

Senare berättade jag om episoden med kunden och "du är ju lång och kraftig" dök det plötsligt upp en söt kille vid min sida. Han presenterade sig som Jim och vi gick laget runt. Sedan kom även hans tre polare dit och en stund senare var vi på dansgolvet alla nio. Lyckades para ihop dom andra två och två och stuffade sedan runt till blandade låtar, Christel och Josse passade på att bugga loss lite med två av killarna, som tydligen går på buggkurs också! Så det var roligt, tror jag dom andra hade också.

Träffade Kim en sväng och sedan kom Andreas från Fridas fest förbi, mycket mycket roligt. Vid halv två-ish beslöt vi oss för att dra hemåt (förutom Josse som skulle träffa en polare). Vi körde Anni hem till henne, Andreas till Alvesta och slutligen körde jag hem både Frida och Christel. Vid tre ungefär var jag hemma och kröp ner i sängen bredvid mamma (jag sover ju i hennes och pappas dubbelsäng när jag är hemma numera).

Så, en lång och händelserik och fantastiskt rolig kväll! Tack tjejer, det måste vi göra om!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Det låter häktigt :D:D

2008-02-09 @ 15:53:09
URL: http://queenpanda.blogg.se
Postat av: josse

Hej och hå vad roligt jag hade!!!
Ska lägga upp lite bilder sen när jag har tillgång till mera bandbred ;)

Det här måste vi absolut göra om! :D

2008-02-09 @ 22:11:16
URL: http://skywise86.blogg.se
Postat av: Frida

Vad sägs om om tre veckor=)
Då tror jag Angelica är hemma med
Kram

2008-02-12 @ 01:44:12
URL: http://fridaandersdotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback