Nytt år, igen

Åren går fort hörrni. Idag är det, tadaaaa, nyårsafton. Nu är även år 2008 till ända, året då det var exakt tjugo år sedan jag föddes. Om ytterligare tjugo är jag fyrtio år gammal, och gammal är ordet. Åldersnoja?

Dagen idag är planerad som så att Pär nu är nere i garaget, medan jag är hemma och städar och fejar lite. Städade undan mycket av julandet i förmiddags, t.ex åkte den ledsna granen ut. Lite sorgligt, men ut med det gamla och in med det nya! Vi ska sedan laga en utmärkt god middag, äta efterrätt, klä upp oss och dricka ur våra nya champagneglas som införskaffades på IKEA igår. Mysigt!

Självklart leder det nya året (som alltid!) till reflektioner över det gamla och återigen börjar tankarna mala, vem är jag, vad gör jag och varför gör jag? Jag menar, det här året har varit de stora förändringarnas år. Flytta till en karl jag knappt kände var kanske modigt (och dumt!) men jag är glad att jag gjorde det. Det råkar vara min karl och jag är väldigt förtjust i honom.

Sedan yrkesbytet som blev ett faktum här för någon månad sedan, och dessutom tankarna efteråt. När jag insåg att jag faktiskt inte alls har lust att vara frisör med. I alla fall inte inom den närmsta tiden, och inte i någon annans regi. Läskig, men samtidigt en skön insikt. Nu kanske jag kan gå vidare med mitt liv.

Jag vet inte riktigt vem jag är får jag väl erkänna. I ena stunden känner jag mig som en glad spelevink som får folk att skratta och må bra, i nästa som värsta nollan som ingen egentligen bryr sig om mer än ytligt. Men det är fel, det vet jag. Jag har vänner, familj och pojkvän som älskar mig väldigt mycket allihopa, och det gillar jag. Leve de nära och kära!

Nu ska jag kolla till minipizzorna jag precis slängde ihop och som står i ugnen, Pär kommer hem för lite lunch. Mums filibabba.

Dock lär jag skriva mer senare nu när jag faktiskt har tid (och ork, eftersom jag fick en så fin ny stol av Pär i julklapp). Så till er som orkar läsa och ge små söta kommentarer, ni är underbara. Det är för ER jag skriver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback