Rosa hätta, steg 1

Jag tjatade för länge sedan om ett rosa tyg inköpt i Visby 2011 och innan lajvet bestämde jag mig för att snabbt sy en enkel hätta i det. 
Den består av fyra delar (plus foder): höger och vänstersida plus en kil på vardera axeln. Testade att sätta i kilarna på samma sätt som jag gjorde på ett par hosor baserade på Londonfyndshosor, en omlottteknik som funkade mkt väl för ändamålet. 
 
Fodrade gjorde jag med ett ganska tunt, mjukt ylletyg som drar åt lilabrunt, det är alltså en hätta i lila och rosa vi pratar om... Karamellen Petra!
 
 
 
Insidan kilen
 
Utsidan kilen
Hättan som den såg ut på lajvet på en tufsig arrangör (jag) :)
Jag gillar den här! Ihop med min blåa kjortel så kommer jag se ut som en hel godispåse! 
 
Den ska få knappar och knapphål och en liten flätad kant nedtill tror jag. När jag får tummen ur. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0