Cotehardieknäppning

Nu har jag gjort färdigt knäppningen framme på cotehardien, det som saknas är lite knappar i ärmarna. Igår hade jag en stund över och fick för mig att gör någonting åt sömmen på insidan av förstärkningen på knapphålen. Såhär såg det ut när jag fällt sömmar och sytt runt knapphålen.



Var inte riktigt nöjd, så jag fixade en liten vävning på sömmen mellan yllefållen och linnefållen, och då blev det såhär;

Gillar resultatet!

 

Det som i dagsläget är kvar att göra på cotehardien (och som förhoppningsvis blir klart i helgen på Ekenäs) är att fålla hela baletten nedtill, i ärmarna samt sy i knappar i ärmarna. Vore kul om mannen som ska ha den kan börja använda den redan i helgen! Sidsömmarna måste fällas också, men det är mindre akut. Spännande!


Kommentarer
Postat av: Maria Neijman

Psst. .

Hemskt ovanligt med fåll i nederkant på de palgg som finns bevarade. ;) Spara jobb och hoppa över.

2011-05-12 @ 22:31:51
URL: http://indemejarecristi.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0