Skryt och skrytbild!

Nu är jag officiellt prövomedlem i Carnis, fantastiskt. Det känns hur bra som helst, gårdagens Carneval var riktigt rolig. Mycket internhumor, men tack vare att jag för många år sedan var piga på ett evenemang, en kröning, i Carnis regi, så förstår jag åtminstone en del. Så nu kommer jag alltså speeda upp mitt forskande och hantverkande, kanske kan ta den där distanskursen i medeltida samhällen för att få en större helhetsbild av medeltiden.

Och så vill jag presentera en bild på mig, utklädd till himlen (flätorna runt huvudet, med mitt ganska gula hår, ska symbolisera solen) och på Jalle, som klädde ut sig till en annan i Carnis, Guffe kallad.

Vi blev framröstade till Carnevalens kung och drottning, något som kommer märkas nästa års evenemang, antar jag.

 

Spännande.

 

Nu kör vi på riktigt! Ska ta tag i mina nya skor i veckan som kommer. På riktigt den här gången, tror det är fjärde gången jag nämner det i bloggen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0