Patinor, steg 1

Idag fick jag hjälp av min käre sambo att hitta virke och såga ut grunden till ett par patinor. Materialvalet föll på furu, ljust sådant, som antagligen ska mörkas ned på något lämpligt vis senare. Vi får se.

Han sågade, men slipa, det fick jag...



Fin passform blir det nog i vart fall.

 

Eftersom svart läder är det enda jag har att tillgå (rester av skosömnaden) så får det bli patinor med svarta remmar. Tanken är ju i första hand att prova att göra ett par och se hur det fungerar att gå med dem. Försök 1 helt enkelt. Ska sätta fast remmarna med möbelspikar som jag köpte på Hornbach idag, kanske får banka till dem lite för att de inte ska vara så perfekt släta... Får se.

Det känns bra så långt!


Kommentarer
Postat av: Febe

Jag vill också ha ett par patinor :-) Måste få prova dina när de blir klara

2010-07-04 @ 21:01:40
Postat av: Petra

Har trä över, om du känner för att vara händig :)

2010-07-04 @ 21:09:46
Postat av: Febe

Jaaaa!

2010-07-05 @ 09:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0