Blå klänning

Jag har under de senaste veckorna sytt på en klänning inför morgondagens Carneval med Carnis, och nu är den så gott som färdig. Det kanske är att avslöja sig för tidigt, men här kommer några bilder på underverket Den är sydd i ett helt fantastiskt lavendelblått ylletyg ifrån Handelsgillet, kypertvävt och ganska tunt. Absolut fantastiskt. Den är sydd i ett helt fram- och ett bakstycke, två sidkilar som båda två är delade precis vid höften (som en tudelad variant på den vita särken jag sydde för ett tag sedan), plus sidkilar och ärmar. Ärmarna består av en del plus en liten kil i sömmen på baksidan av överarmen. Allt enligt Gröndlandstänk!

Närbild på ärmen när det var tråcklat runt knapphålen, nu är den avkapad och uppsydd ungefär där jag har tummen.

 

Vad jag ska vara utklädd till på Carnevalen? Gissa...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0