Helhelt outfit

Igår var jag, som jag skrev om i förra inlägget, nere på Pegas lajvområde och sprang runt i medeltidskläder och träffade vänner. Fick Pär att ta några mobilbilder, tyvärr är de pga. dåligt ljus inte särskilt bra och lite suddiga.


Från topp till tå (eller inifrån och ut kanske):
Särk sydd av linnelakan
Gröna knähöga hosor
Blå kjortel med knappar i ärmarna
Birgittahätta
Halvcirkelslöja i blekt hampa
Grön hätta med blått foder och kantväv
Gamla handsydda svarta skor
Bälte med spännet jag fick av Roger i födelsedagspresent
Rogers pilgrimsväska som jag fick låna med kläderna jag lånade med Pär.

Tog en närbild för att visa min söta frisyr också... flätor framför öronen, med medflätad vaxad lintråd. De har sedan vikts på mitten och fästs där de börjar, därefter har jag sytt några stygn igenom flätorna för att det ska bli stavar snarare än ringar.

Var inte säker på att Birgittahättan skulle se bra ut med flätfrisyren, men jag är nöjd med resultatet. Är kanske inte den, ur mitt moderna frisörmässiga perspektiv, snyggaste frisyren jag haft, men det känns bra att se tidsenlig ut och nu när jag har så mycket hår kan jag lika gärna utnyttja det.

Känns som en shysst helhet, kan inte bestämma mig för om mina gamla skor får åka med till Italien trots allt... vore skönt att slippa bekymra sig för de nya.


Kommentarer
Postat av: Martina

Får vi se Pär också??

2011-04-26 @ 23:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0