Önskelista

Har suttit en stund och funderat kring vad jag skulle vilja göra/ha till min egen dräkt. Här är listan.

  • Ett par nya skor, ungefär i samma stil som de gamla.
  • En "Heliga Birgittas coif" (ser ut så här, såg att något liknande förekommer i Maciejowskibibeln, kan ses här)
  • Ett par patinor (sådana här, vet inte om jag vill ha ledade eller inte... borde vara mer hållbart att ha dem i ett stycke)
  • Bälte
  • Nålbundna sockor och trefingervantar
  • Bältesväska
  • Kniv (kanske en sån här... drömmer...)
  • En säck att packa lite kläder i (som den carrasco skriver om här)
  • Surcot av ett slag jag ännu inte vet vilken...

Sedan vill man förstås sy fler plagg och göra det bättre och mer trovärdigt...

Det var väl det, just nu. Kommer säkert på fler saker så fort jag lagt huvudet på kudden sedan.

Kommentarer
Postat av: Febe

Tänker du beta av den uppifrån och ner?

2010-07-02 @ 23:07:12
Postat av: Emil

det där är ju en vikingakniv, resten av dina grejer är ju medeltid...=P

2010-07-08 @ 11:29:44
Postat av: Ebba

Oj, vilka annorlunda saker! Vad ska du med dem till? :)

2010-07-08 @ 11:48:16
URL: http://ebbadahl.blogg.se/
Postat av: Maja

Intressant lista

2010-07-08 @ 11:49:22
URL: http://mcaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0