Nålbundna strumpor till en viking

Min vän H är insyltad i vikingeriet och eftersom jag just nu tar alla omvägar jag kan kring att ta tag i min påbörjade, helt framknäppta överkjortel så bestämde jag mig häromdagen för att ge honom en liten present. 
 
Mitt standardgarn Shepard's own chunky åkte fram ihop med nålbindningsnålen. Eftersom karln ifråga bara har 1-2 storlekar större fötter än mig så funkade det att göra dem lite för stora för mig bara. 
 
De är bundna med två maskor bakom tummen och jag började den här gången med skaftet. Oftast har jag börjat med tån vilket har resulterat i att flera par blivit för långa i tån. Dessa blev riktigt bra, om jag får säga det själv. 
 
 
 
 
Ska snart försöka få till ett inlägg om min nya, rosa hätta också!

Kommentarer
Postat av: Martina

De är verkligen superfina!! Kram

2013-07-27 @ 19:29:41
URL: http://bomaerkt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0