Nålbundna vantar

Efter att ha uppdaterat i bloggen igår så fick jag lite nojja, och när jag fick reda på att dagens första tretimmarslektion var inställd så bestämde jag mig för att göra klart mina nya vantar idag. Och så gjorde jag. De är gjorda i samma garn som mina senaste sockar, täta och fina blev de. Funderade på om jag skulle göra ett par trefingersvantar till, men beslutade mig för att göra "vanliga" tumvantar. Varmt och gott.




Blev inte riktigt nöjd med tummarna, men jag har ju gjort färre vantar än sockar så det blir nog bättre med tiden. Fick lite nytt garn igår, ett naturbeige som ska bli sockar åt min vän Magnus som ska få dem i försenad födelsedagspresent.

Nu har jag lust att sätta mig och nysta upp det garnet, men jag borde i själva verket klä på mig och sätta mig och öva piano inför en spelning. Livet är hårt.
Mors!

Kommentarer
Postat av: Mikael

De där ser varma och fina ut! Har du ngt tips på instruktioner ifall man skulle vilja lära sig nålbinda, fungerar exempelvis det där häftet som man ser lite överallt?

2011-02-03 @ 19:21:17
URL: http://historiskdrakt.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0