Att vara manlig

Igår åkte jag, nervös som sjutton, ner till Ronneby (eller ja, Tubbarp city) och lekte med Merkel och ett gäng pojkar till. Och inte var det vilka lekar som helst, SCA-fighting var det som stod på schemat. Så, på med rustning (en lättare variant för att vara snäll mot mig) och lite introduktionsinstruktioner av Jerker, sedan var det bara att försöka puckla på de fem karlarna där så gott jag kunde. Gick det bra? Njae, jag fick höra att jag slåss som en vanlig nybörjare, så något exeptionellt var jag väl inte... men jag slogs åtminstone som en nybörjarkille och inte som en tjej. Win!



Här ser ni Martin när han drar på sig sin utrustning!

Så, några skador då? Tja, träningsvärken räknas ju knappt. Och så halkade min handske ner på handen lite dumt så att jag fick några röda märken idag (se bild). Annars så är det lugnt. Men träningsvärken räcker vill jag lova.


Är lite rödare i verkligheten än på bilden, men ni ser ungefär vart handsken hamnade, haha.

 

Tio poäng, måste få göra om det snart igen!


Kommentarer
Postat av: Peren

Men älskling... Om du håller på o skadar dig sådär så får du inte vara med pojkarna o leka!

2010-07-29 @ 16:19:07
Postat av: josse

Kunde inte kommentera inlägget ovan av någon skum anledning.



Kul att ni fått tag i en så fin lägenhet, kommer gärna förbi på en fika eller tre :D

Och på tal om sexparty, då måste vi ju anordna ett där du kan vara vår värd! :D

2010-08-04 @ 16:35:12
URL: http://skywise_86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback