Woho, skogen nästa!

Eller ja, nästan i varje fall. Några små projekt har jag på gång innan det är dags att bege mig först nedåt Smålands djupa skogar och därefter de frodiga skogarna i Blekinge. Det som återstår är en god natts sömn (sist idag, självfallet), och innan dess att jag måste vika en massa tvätt, plocka i och ur diskmaskinen, fundera på om jag glömt bort något samt att göra rent till marsvinen. Johan och Anna, Pärs bror och hans flickvän, har lovat se efter mina små odjur. Hoppas det kommer gå bra. Tror jag ska väga dem och kolla klorna i samma veva som jag gör burarna.

Var på medeltidsdagarna på Bohus Fästning en sväng igår, _jäklar_ vad lycklig jag var. Det regnade tyvärr så mer än särk, kjortel och hätta blev det inte, de nya skorna fick stanna hemma. Men, ändock. Lyckan var totalt. Och shoppade jag? Självklart... Hittade en tidsenlig sax, en handgjord sked och en bältesväska/pung. Perfekt inför det nära förestående lajvet. Kunde inte ha passat bättre. Funderade på att köpa någon form av bägare men hittade ingen som jag kände att jag föll för. Så då kan det lika gärna vara. Var riktigt mysigt när det kom lite regn, då satt jag och Pär under ett valv där i fästningen, mumsade på kanderade mandlar och drack saft. Det enda var ju såklart att Pär vägrar ta på sig varenda form av medeltida plagg, så där måste jag bearbeta det betydligt.

Jag slänger upp bilder på det nya när jag kommer hem från lajvet. Och vet ni vad! Något galet, jag ska åka på lajv, med _patinerad_ särk! Japp, den blev lerig och eländig på fästningen igår, och jag _låter_bli_ att tvätta den, för att det ser ganska tidsenligt ut! Fantastiskt va? Eller... stört. Välj själva kära ni.

Nu måste jag ta tag i mina åtaganden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback