Mitt framtida jag

Ibland känns det lite skrämmande att leva. Ju mer man lever, desto äldre blir man. Ju äldre man blir, desto fler krämpor får man, och risken att man dör ökar dramatiskt. Och dör man inte tidigt så får man ont i ryggen.

Vilket jag har fått nu. Jag har jobbat som frisör i ett år, och har aldrig haft så ont som jag har nu. Har väl känt av litegranna förut, typ att man blivit stel och kanske lite öm i musklerna när man stått i kassa vinklar osv. Men nu jävlar, verkar ryggen säga. NU SKA HON FÅ SE! Och ger mig problem med att röra min vänstra sida... någonstans under skulderbladet, det vänstra, har musklerna haft något konstigt för sig. Får tokont om jag lyfter vänstra armen för högt, om jag vrider på huvudet åt vänster eller försöker röra sidan på något sätt. Högern är inte förändrad alls.

Tack och lov är jag ledig idag, denna ryggvärk kom plötsligt igår morse och jobbet var en sann pina. Men jag är envis som synden och lyckades få tag i en tid till en sjukgymnast, så det ska jag gå och hälsa på en idag. Hoppas att jag i alla fall kan få råd om hur jag ska göra för att förbättra det. Antagligen är det träning som gäller, det är jag fullt medveten om. Men jag tycker ändå att det är konstigt att jag får ont just nu, när jag aldrig haft problem förr.

Jag känner mig som en gammal kärring!

Kommentarer
Postat av: josse

Usch tråkigt, hatar verkligen att ha ont i ryggen.

Det är nog träning som gäller och även fast det låter tråkigt så hjälper det. Och sedan naturligtvis tänka på hur man står/sitter på jobbet, något jag aldrig gör iofs :P

2008-09-04 @ 17:24:56
URL: http://skywise86.blogg.se/
Postat av: Frida

Då kan du sätta dig in i min vardag nu då.

2008-09-04 @ 21:43:19
URL: http://fridaandersdotter.blogg.se/
Postat av: Febe

Du har nu den perfekta ursäkten att regelbundet gå på massage.

2008-09-05 @ 09:13:21
URL: http://dryaden.blogg.se/
Postat av: Christel

Oj! Jag fick oxå ont i ryggen just i onsdags. Det är nog något med vädret...



Jag blev så sur, för på kvällen var första klassen på min nyss påbörjade jazzdans. Det blev i a f bättre efter att ha leat till den lite på dansen, faktiskt.

2008-09-07 @ 00:35:51
URL: http://kirvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback