Frukost och hembakat bröd

Åh, jag gillar måndagar. Har varit uppe i snart en timme och behöver inte gå än på någon timme heller, gillar att ha gott om tid på mig på morgonen. Då kan man lägga lite tid på att t.ex sy eller sjunga karaokelåtar på youtube. Bra skit! Samt att man kan äta hembakat solrosbröd med leverpastej! Underbart it is :) Har påbörjat halsringningen på min nya särk, det är lajv som gäller i slutet av oktober och därför börjar det bli dags att sätta fart! Har ännu inte sickackat några sömmar alls (!), det ska jag göra också... har lärt mig att det inte riktigt funkar annars. Typ vakna i klänningen, sträcka på sig och KNAAAAK, där gick sömmen i armhålan. Nu är förvisso den här klänningen betydligt rymligare än de flesta jag sytt, brukar alltid få dem så tighta just kring axlarna och armhålorna. Pösarmar ftw! Sedan är det broderande som gäller också, blir lite kringelikrokigt lite här och var. Eftersom jag ska spela lite adel-ish måste man ju göra något som får det att se lite lyxigare ut. Ska sy till min grå-lila-bruna (konstig färg!)  korta mantel också, den är fiiin... Kanske försöka hitta en fuskpäls att kanta luvan med, vore snyggt! Lekte lite med tanken på att vara en lyxadel på lajvet, ha olika kläder varenda dag... men jag tror knappast att jag orkar! Det är bättre att fixa den här riktigt fint så att jag är nöjd... det tror jag iaf.

Lite allmän rapport då? Jo, i lördags kväll var jag och Pär ute på halvårsmiddag, på en fin resturang som heter aveny no 1. Där tog vi först en drink i baren och jag spillde, sedan hittade vi fin mat. Jag åt hummer och Pär oxfilé! Och nej, vi betalade inte allt själva, Pärs gamla jobb hade gett oss ett presentkort där. Så de pengarna rök ganska fort, haha. sedan bjöd Pär på det som blev över. Efter middagen gick vi till Bergakungen, filmstaden, och mötte upp min kollega Hanna och hennes kille Mikael. VI gick på bio allihopa, såg Patrik 1,5 och den var ganska hysterisk... rolig på att tragiskt sätt. Jag tror att man ska vara glad att man inte är homosexuell, det kan inte vara så roligt med alla fördomar som finns i samhället... men söt var den!

I går vaknade vi lite halvsega och halvbakis bägge två (hur man nu kan bli bakis av ett glas vin och en drink, men jag får skylla på att jag inte druckit på evigheter). Vi gick upp, åt  frukost, myste lite och sedan började städandet. Marsvinsburen skulle rengöras (och eftersom det är mina odjur så är det min uppgift) och sedan skulle diverse saker ner i källarfrörrådet. Därefter satte vi upp gardiner i köket (och det blev SÅ fint) och dammsög och plockade det mesta... Ett fint och snyggt resultat, haha. Mitt i städningen hittade jag ett gäng presentkort på IKEA och efter lite flörtande så gick Pär med på att ta en tur dit för att köpa lite småpryttlar. VI tog även med en lampa vi köpte att ha ovanför sängen, den var lite skev så då ville vi inte ha den. Sagt och gjort, vi packade oss iväg, först till Bäckebol för att gå på Pölsemannen och äta fransk hotdog och dricka pucko (tradition i den här familjen!), köpa marsvinsmat och titta på urgulliga dvärgvädurskaniner. SÅ söta, men Pär sa att jag inte fick någon. Crap.

Och sedan blev det IKEA, faktiskt inte jättemycket folk även om det tog FEM år minst att komma fram till reklamationsdisken. Dock fick vi tillgodo på vår lampa hur lätt som helst, tjo! Sedan gick vi in, tog en snabbrunda bland småpryttlarna. Vi handlade bl.a. tabletter att ha på vardagsrumsbordet (eftersom vi ALLTID äter därinne), fler glas som jag hade några av och Pär gillade, några små lådor för pryttlar att ställa i nattduksborden och två sänglampor (som man blir blind av om man tittar in i, fråga mig, jag vet...) och lite annat smått och gott. Skulle egentligen ha gått på över 300 spänn, men pga våra presentkort och tillgodokort så behövde vi bara betala dryga femtiolappen. Very nice! Sedan åkte vi hem, efter att ha storhandlat på Willys, och lagade mat och när skymningen fallit på gick vi sedan ut och promenerade i någon timme under stjärnorna. TV en stund, sedan lite prat och gos i sängen och så somnade jag innan klockan var tio ens. Försökte läsa lite, men ögonen bara föll ihop. Så, en mycket lyckad helg!

Idag så gick Pär upp tidigt och åkte ner till Småland där han ska vara med på ett jobb tills imorgon. Så ikväll är jag ensam hemma och tänkte spendera de timmarna med att äta sill och potatis och sy vidare på klänningen. Skönt att ha livet bestämt!

Det blev ett långt inlägg idag, tack till er som orkar läsa. Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: josse

Shit hummer!? Vad är det för jobb han har sa du? :P

Var det gott, har aldrig käkat hummer innan?

2008-09-22 @ 17:41:26
URL: http://skywise86.blogg.se/
Postat av: Febe

Eftersom ingen bild på denna skapelse har ännu uppenbarats så kan du väl ta med dig den när du kommer hem i helgen, vi kan sitta och brodera och spåna ihop, och så får jag äntligen se den.

2008-09-23 @ 09:21:06
URL: http://dryaden.blogg.se/
Postat av: Frida

kom och baka till mig med=) Puss

2008-09-23 @ 17:44:42
URL: http://fridaandersdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback