En helg i kaos

Förstår inte riktigt hur jag lyckas, men lyckas gör jag. Helgen blev rätt hysterisk. Jobbade till tre i lördags, därefter for jag hemhem i sällskap med Pär och våra matsvin. VI var framme i the big H vid ungefär halv sju på kvällen, åt och därefter gjorde jag slingor på mamma, färgade Febe och lade lite ljusa slingor på Christel. Däremellan hann jag också umgås med samtliga (som också inkluderade pappa, Sandra och hennes kille Oskar, samt Rickard) och fika med allihopa. Klockan var närmare elva när jag var klar på kvällen, men den tiden är jag jävlar i mig nöjd med på tre färgningar... Jisses amelia, man borde egentligen sluta fixa folk hemma. Men man vill så gärna hjälpa till!

Sedan däckade jag där framåt elva-halv tolv, och jag och Pär sov i samma säng som vi gjorde första gången vi träffades, min gamla 1,05-säng. Hur bar vi oss åt?!?! Kan inte förstå... Nu har vi en 1,80 och det är precis lagom... haha, vi ligger på varsin kant och kramas lite då och då. Men man sover faktiskt väldgit gott så.

Igår vaknade jag först vid sju, jättepigg och hungrig. Trött på mig själv gick jag och lade mig igen, väckte Pär, pratade lite med honom och somnade sedan till och slumrade till tjugo över åtta. Frukost i magen, stallkäder på och sedan iväg till macken för att hämta ett hyrslap, det var hö-hämtardags. Jobbade med det en stund, red Bananen en runda tillsammans med Sandra och Charlie och sedan hem och in i duschen. Hade egentligen tänkt åka ner och kolla på Rickards fotboll vid ett, men Pär fixade med pappas bil och behövde lite hjälp. Så, jag åkte istället direkt till Febe där även Christel fanns och fick lite fuskpäls att sy fast på luvan på min halvmantel, och diskuterade möjliga huvudbonader till lajvet vi ska på i slutet av oktober. Dvs, bara en månad kvar! Dags att rappa på med syendet mao...  Hoppas jag hinner!

Vi hoppade därefter in i Pärs fina Audi och till Kosta outlet, där jag skulle leta reda på en jacka att ha när jag kör moppe. Något allvädersaktigt var tanken och vi hann inte mer än att gå in på sportaffären och PANG, där var den, den perfekta jackan. En vind- och regntät craft-jacka för 399kr, precis lagom. Jag är så nöjd!

Sedan bar det av hem igen, åt mat tillsammans med hela familjen (som numera består även av Pär och Oskar) och gjorde därefter lite slingor på Sandras hår, och gjorde en efterbehandling med silverschampo. Puh. Efter det skulle jag klippa klorna på marsvinen och hittade en stor otäck knöl på Fidos ena öra. Är rädd för att det kan vara en cysta eller något, så Pär ska försöka ta med henne till en veterinär snarast möjligt.

I bilen hem satt jag och Pär och lekte tjugo frågor och hade det ganska så mysigt. Väl hemma kom jag på att jag glömt hela min nyckelknippa hos föräldrarna, typiskt. Lite fix härhemma, och sedan däckade vi runt elva.

Tur att jag inte har händelserika helger!!

Kommentarer
Postat av: josse

haha shit jag blir stressad bara av att läsa det här, hur hinner du med? :P

Andan i halsen och djuuupa andetag!

2008-09-30 @ 07:53:16
URL: http://skywise86.blogg.se/
Postat av: Anni

Nästa gång du är hemma så vill jag träffas. :) Kommer ju tyvärr inte att se dig på lajvet eftersom jag jobbar den helgen..:S



Kram

2008-09-30 @ 08:59:01
URL: http://avanni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback