Alla hjärtas dag 2.0

Så, nu är strax dagen till ända. Jag sitter i min soffa, helt färdig och har en massa olika tankar som studsar runt i huvudet som pingpongbollar. Varit upp och ner idag, som alla andra dagar, men mest nånstans på mitten. Toklugnt idag på jobbet, blev inte mycket kunder direkt. Folk har väl vettigare saker för sig en dag när solen skiner och man ska bry sig om varandra. Klokt gjort, folket!

Har dock fått bevisat idag hur en del människor bara är.. underbara. Var nere och handlade på ICA nyss och köpte färsk basilika, bl.a.... innan jag hann därifrån hade inte mindre än två personer där, ytterst bekymrat, försäkrat sig om att jag inte tänkte ta ut den i kylan utan att slå in den ordentligt. Likaså hade jag lyckats plocka en ask mögliga (!) tomater som tjejen i kassan såg. Se där, jag ska nog inte plocka varor när jag är trött tror jag! :P

Annars har de få kunde jag haft idag varit övervägande trevliga, blev inte så många trots allt. Jag och Gäd smet ut en stund mitt på dagen och satt i solen på baksidan, underbart! Man känner hur livsandarna återvänder när man får i sig energin från solen, jag strålar i kapp med den, så gott jag kan, jag!

Sedan klantade jag mig nyss... Hade gjort en insats och köpt ekologiska ägg för ovanlighetens skull. Och vad gör jag? Tänker inte på hur jag packar kassen.. två av sex dog redan där, mycket tråkigt. Men men, det är bara ägg, och de blev i alla fall inga onyttigheter innan de dog;)

Nu ska jag försöka byta om och sedan sova, tänkte försöka ta mig ut och promenera imorgon bitti. Hörde att det ska bli fint väder så det kanske blir värt det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback