Nålbundna sockor, igen

Hittade i förra veckan ett jättefint ullgarn, 100% ull, i en affär inne i Växjö. Dessutom var det ganska billigt och ofärgat, så jag slog till direkt och har nu påbörjat mitt tredje par sockar, den här gången med lite annan teknik och dessutom med tjockare garn. Så dessa sockar blir riktigt täta och fina, känns roligt. Har den här gången inte börjat där man sticker i foten, utan börjat med tån, allt efter Martinas finfina instruktioner. Har sedan arbetat mig bakåt, i den vanliga spiralrörelsen, ända tills det var dags att ta ut rundeln som blir hälen. De blir lite större än mina förra, och det kan säkerligen vara bra. Så att man har utrymme att tova dem också!


Nu har jag ungefär lika mycket kvar att göra på båda sockarna, och eftersom garnet är ganska tjockt går det undan. Ska ge mig på att göra ett  par beställningsstrumpor åt min vän Fredrik också, mycket spännande att se om det man gör fungerar för andra än mig.

 

Nästa projekt (förutom patinorna jag gör på slöjdonsdagarna med Carnis) måste nu bli att få ordning på ett par nya skor. Har både läder och sulläder liggandes, så nu är det bara dags att ta sig i kragen och få det gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0