Bloggtorka

Ja, jag skriver inte så ofta numera. Känner mig omotiverad då de flesta som tidigare använde min blogg för att hålla koll på mitt liv först i Gislaved och därefter i Kungälv numera är så nära att de får höra saker direkt. Men kanske vore det bra att uppdatera ibland. Fick höra senast igår att jag har trogna läsare av bloggen, då måste jag ju försöka göra något av det.

Vad händer annars då? Tja, skolan har precis rullat igång så smått efter jul- och nyårsledighet, hade första lektionen med helklass idag. Teori, som äntligen har börjat bli begripligt för mig. Lade ner en del energi, och nästan tårar, på det förra terminen så det är skönt att det lossnar.

Dessutom händer en annan stor sak, jag och Pär har tittat på en bostadsrättsvilla som vi är intresserade av och som saker och ting verkar lösa sig kring. Men det är ett tag till innan allt är klart, men jag återkommer i så fall med bilder och annat skojs. Känns lite galet.

Det är dags att börja fundera kring framtiden. Min plan är att i höst börja på det tvåriga musikproduktionsprogrammet på Linnéuniversitetet här i Växjö, skaffa mig nog med studioutrustning för att kunna börja spela in och redigera hemma, och såsmåningom skapa mig en karriär. Kanske är det mest en fåfäng dröm, men jag tänker åtminstone försöka! Till min hjälp har jag massor med fantastiska kontakter och musiker, lärare och mentorer. Och ett fint stöd hemifrån. Antagligen kommer jag inte kunna hålla på med enbart musiken till en början, utan får väl försöka hitta något annat tillfälligt. Vi får se.

Lite nostalgiskt är det nu också. För ganska exakt ett år sedan sålde jag min lilla tokhäst, Turbo. Tyvärr måste jag säga att jag inte ångrar att jag gjorde mig av med honom, det hade aldrig fungerat i samband med turnén på visskolan, och inte när jag sedan for som ett jehu mellan Kungälv och Småland under våren och innan sommarjobbet började. Hade aldrig fungerat härnere, mamma ville inte ha tillbaka honom.

Men visst är det en vacker häst? Idag mår han jättebra hos sin nya matte, och har dessutom fått en flickvän som heter Colga. Det gör mig mycket glad.


Nu är det snart dags att sova, upp tidigt imorgon och ta stallet. Det är skönt med fredagar nu när jag nästan alltid är ledig, ska se om det blir någon förändring när eventuella andra kurser tar vid. Det är tidsmässigt slappt att plugga på universitetet, det dåliga är att man aldrig känner sig helt ledig utan har en massa saker som hänger över axeln. Jag ordnade åtminstone pianotentan i måndags, made my day. Har anmält mig till en distanskurs som heter "Medeltida kulturer och samhällen", återstår att se om det är något som passar mig.

Nog ordbajsat för ikväll, önskar samtliga mina vänner en god kväll och en god helg.

Kommentarer
Postat av: Frida

Bra Petra skriv så vi har något att läsa=)

2011-01-14 @ 10:40:13
URL: http://fridaandersdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback