Ta det bara lugnt

Det är en ganska enkel mening. Ta det bara lugnt. Sitt ner. Slappna av.

Men jag kan inte längre. Det är för många saker som snurrar och som slutar stressa mig om jag bara... gör dem. Därför gör jag dem. Men när jag gjort det jag ska och sitter ner för att njuta av tillfredställelsen av att vara färdig, så dyker det upp något mer. "Gör jag hundra saker som jag ska, finns det alltid hundra kvar".

Behöver jag lugnande? Vin? Lugnande och vin?
Eller bara helt enkelt såpass lite saker att göra att jag är tvungen att ta det lugnt. Men det funkar inte riktigt. Måste gå klart min utbildning, och efter det kommer det bli jobb. Inte mycket att orda om. Och så försöker jag ju träna riktigt duktigt, och däremellan hinna med medeltidandet, musikskapandet, vänner och familj samt djuren. Kanske inte är så underligt att jag är stressad.

Idag ska jag iaf försöka ta det lugnt, på jobbet och efter.

Pust.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: josse

Vet hur det är, det är fullt ös medvetslös typ :P Men så länge man känner att det är roligt och att man får ut mer energi av det än man ger så är det bara att köra på =)



Och självklart också ta en och annan kväll i soffan och bara slappa lite ^^

2011-02-26 @ 11:48:29
URL: http://skywise86.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej Petra, jag är en föredetta pegas lajvare som råkar veta att du äger en luta. Jag har hittat en exakt likadan vida internet men skulle vilja veta vad den är värd, eller mer, vad du köpte den för. Säljaren jag hittat är en privatperson som mest gissar om priset utifrån lite googlande, och jag själv är novis. Jag hoppas att du inte tar illa upp för min fråga.

Frid

Helena

2011-04-20 @ 21:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback